اخبار بروجرد

هفت هزار و ۱۳۳ عنوان کتاب در کتابخانه نابینایان بروجرد وجود دارد

روزهای بروجرد– رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب صوتی و ۳۳۳ جلد کتاب با خط بریل در کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد نگهداری می‌شود.

فرهاد سوداگر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد بخشی تخصصی از کتابخانه علامه شهیدی است، این کتابخانه از نظر فضا و تجهیزات، مناسب با وضعیت نابینایان و کم بینایان طراحی شده که علاوه بر لرستان به روشندلانی از استان‌های همجوار هم خدمات ارائه می‌دهد.

او بیان کرد: علاقه‌مندان از نقاط مختلف استان امکان استفاده از این مرکز را دارند، در یکسال اخیر حدود ۵۰ هزار فایل کتاب صوتی به صورت لوح فشرده از این کتابخانه برای روشندلانی از لرستان و استان‌های همجوار ارسال شده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد افزود: امانت کتاب در کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد به ۲ صورت امانت کتاب‌های بریل که با مراجعه روشندل به کتابخانه صورت می‌گیرد و امانت کتاب‌های صوتی بصورت لوح های فشرده است که به صورت مجازی هم انجام می‌شود.

سوداگر اضافه کرد: روشندلان علاوه بر امانت کتاب از کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد در صورت تمایل می‌توانند از کلاس‌های آموزشی و فرهنگی این مرکز علمی و فرهنگی بهره مند شوند و با توجه به اینکه روشندلان افرادی هنرمند و علاقمند به مطالعه و یادگیری هستند در بسیاری مواقع چنانچه هنری داشته باشند علاقمند به یاد دادن آن به دیگران هستند.

او با اشاره به اینکه ۶۴ کتابخانه ویژه نابینایان در کشور وجود دارد، ادامه داد: کتابخانه نابینایان بروجرد از سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده است، از نظر امکانات و تجهیزات جزو مجهزترین مراکز کتابخوانی ویژه نابینایان و کم بینایان در کشور محسوب می‌شود.

رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد یادآور شد: ۷۵۰روشندل در بروجرد داریم، که کتابخانه ویژه نابینایان فرصتی برای ترویج کتابخوانی برای این قشر از جامعه است.

۱۵ کتابخانه شامل هفت مورد نهادی، ۶ کتابخانه مشارکتی و ۲ کتابخانه روستایی در بروجرد وجود دارد که ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها ثبت شده است.

تعداد کل اعضای کتابخانه‌های شهرستان بروجرد ۴۰ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close