اخبار ایران

معتادان پس از ترک اعتیاد، وام ۵۰ میلیون تومانی می گیرند + شرایط

روزهای بروجرد-معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: زنان و مردان معتاد یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، رضوان مدنی ضمن اشاره به این موضوع که آمار قطعی در رابطه با زنان معتاد وجود ندارد، گفت: مراکزی هستند که به بانوان معتاد خدمات می‌دهند و آمار این مراکز موجود است.

وی ادامه داد: این افراد (زنان و مردان) یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند. حق بیمه این افراد از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است که توسط سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌شود و حتی وام کارفرمایی به کارفرما و حقوق معادل قانون کار به این افراد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند. زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند می‌شوند.

رضوان مدنی اضافه کرد: همچنین حرفه آموزی برای این افراد انجام می‌شود و مراکزی این زنان را تحت پوشش قرار می‌دهند. متاسفانه نگاه جامعه نسبت به این زنان متفاوت از مردان است. زنانی که در کمپ‌های قانونی هستند توسط همین مراکز برای دریافت وام معرفی می‌شوند. شرایط دریافت وام برای این زنان تسهیل شده است.

وی ادامه داد: واجدین شرایط وام خود اشتغالی به واحد مشارکت‌های اداره کل بهزیستی مراجعه کنند

مدنی گفت: کسانی که ترک اعتیاد داشته، بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند به معاونت مشارکت‌های اداره کل بهزیستی شهر تهران مراجعه کنند. این تسهیلات ویژه خانم‌ها جدید هستند و از خانم ارشد خواست با مراجعه به دفتر وی در ضلع شمالی پارک شهر کارهای مددجویان را به عنوان نماینده پیگیری کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close