اخبار بروجرد

آسانسورها در بروجرد استاندارد کامل را ندارند

روزهای بروجرد- رییس اداره استاندارد شهرستان بروجرد گفت: کنترل کیفیت مصالح در بروجرد انجام نمی‌شود و هیچ آسانسوری در این شهرستان استاندارد کامل را ندارد.

 

به گزارش تسنیم عنایت اله شرفی در جلسه انبوه سازان شهرستان بروجرد که با اعضای شورای شهر برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه در بروجرد کنترل کیفیت مصالح انجام نمی‌شود و قاطعانه اعلام می‌کنم هیچ آسانسوری در این شهر استاندارد کامل را ندارد.

وی افزود: اگر ملکی ثبت رایانه‌ای و در سیستم ثبت‌نشده باشد بازرسی نخواهد شد بنابراین برای گرفتن استاندارد لازم است مالک ثبت ملک کند، آن دسته از مالکین که ملکشان بازرسی نشود و استاندارد نگیرند پایان کار به آن‌ها داده نمی‌شود.

رئیس نظام‌ مهندسی شهرستان بروجرد نیز عنوان کرد: امیدوارم کارها اصولی و بر اساس ضوابط و استانداردهای لازم پیش برود، مشکلات زیاد است و با یک یا دو جلسه برطرف نمی‌شود.

وی بیان کرد: انتخاب ناظر اختیاری است و هرکس می‌تواند ناظر ساختمانش را خودش انتخاب کند، باید کار قانونی پیش برود تا میزان عرضه و تقاضا بالا برود؛ نظام‌ مهندسی، شهرداری و استاندار به دنبال تسهیلاتی برای ایجاد ساخت‌وساز‌است.

منیری تصریح کرد: یک سازنده برای ساخت یک بنا باید به‌طور متوسط چند روز و چند مرحله به ادارات مختلف رفته تا موافقت‌نامه‌های اصولی خود را امضا و دریافت کند این سیکل کاری گاه به دو ماه هم کشیده می‌شود که قول می‌دهم تمام کاغذبازی‌ها و بروکراسی‌ها را به کمترین زمان ممکن برسانیم، همچنین هرگونه نقشه از جانب نظام‌ مهندسی به‌ صورت رایگان انجام شود تا بحث هزینه‌های اضافی برای سازنده کمتر شود و از هم‌ اکنون انجمن خیرین مهندس را ساماندهی خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close