لرستانویژه ها

جزییات صادرات و واردات کالا در لرستان

روزهای بروجرد– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به جزئیات صادرات و واردات کالا در این استان، از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس خبر داد.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان طی سال گذشته، اظهار داشت: صادرات استان در این مدت ۲۹۴ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۹۰ قلم کالا از لرستان به ۲۹ بازار هدف

او عنوان کرد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آنکه ۳۹۲ میلیون دلار بود، به لحاظ وزنی و ارزشی کاهش را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای صادرات کالاهای غیرنفتی استان مربوط به پتروشیمی لرستان است، افزود: باتوجه‌به محدودیت‌هایی که در حوزه حامل‌های انرژی در بخش برق، شاهد کاهش ظرفیت‌ها تولید در پتروشیمی بودیم.

جعفری، ادامه داد: این امر منجر به کاهش میزان صادرات در استان شد.

او با بیان اینکه همچنین در سال ۱۴۰۰، پنج میلیون دلار واردات کالا به استان داشته‌ایم، افزود: این عدد در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: عمده واردات کالا به استان نیز در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است.

جعفری تأکید کرد: عمده صادرات کالا از لرستان بعد از پتروشیمی، صنایع معدنی و سپس دارو است.

او گفت: ۹۰ قلم کالا از استان لرستان به ۲۹ بازار هدف صادر می‌شود.

صدور مجوز برای پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تا پایان شهریور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات از استان لرستان، بیان داشت: در این راستا پیگیری برای ایجاد دفاتر در بازارهای هدف در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه این دفاتر در روسیه و ترکیه شکل‌گرفته است، عنوان کرد: پیگیری برای ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار توسط دولت سیزدهم در لرستان است.

او افزود: اقدامات لازم در استان دراین‌رابطه انجام‌گرفته و تا پایان شهریورماه توسط سازمان توسعه تجارت مجوز این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی صادر خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی «کارگو» در استان، بیان داشت: همچنین برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در راستای توسعه صادرات در استان بوده است.

جعفری، تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس تا پایان سال صورت‌گرفته است.

او تصریح کرد: همچنین در راستای حمایت تجار و تولیدکنندگان استان، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات پرداخت شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close