اخبار سیاسیاخبار لرستان

قارچ سمی جان سه نفر در لرستان را گرفت

روزهای بروجرد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بر اثر استفاده از قارچ سمی در این استان تاکنون ۳ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۲۵ نفر نیز مسموم شده اند.

عباس پزشکی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۶ نفر از مسموم شده های ناشی از مصرف قارچ سمی برای پیوند کبد به شیراز اعزام شدند که متاسفانه ۲ نفر از این افراد فوت کردند و یک نفر نیز در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به دلیل مسمومیت با قارچ سمی جان باخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز چهار نفر دیگر برای پیوند کبد به شیراز اعزام شده‌اند، اظهار کرد: ۹۹ نفر بر اثر مسمومیت استفاده از قارچ در بیمارستان بستری و ترخیص شده اند.

پزشکی ادامه داد: ۱۸ نفر نیز همچنان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: یک نفر بر اثر مسمومیت استفاده از قارچ سمی در سطح هوشیاری پائین در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان است و یک مادر پر خطر نیز به همین دلیل در بیمارستان بستری است.

وی به مردم توصیه کرد که از مصرف قارچ که سلامت آن‌ها از نظر مراکز بهداشتی محرز نشده خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن هشدار نسبت به مصرف قارچ‌های کوهی، اعلام کرده که تشخیص مسموم نبودن برخی قارچ‌ها فقط از طریق نمونه‌گیری در آزمایشگاه امکان‌پذیر است و تشخیص سمی بودن قارچ‌ها از طریق رنگ، شکل، طعم و یا از طریق سایر روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

همچنین در صورت مشکوک بودن افراد به مسمومیت با قارچ و مشاهده علائمی ازجمله تهوع، استفراغ، اسهال، شکم‌درد و تعریق باید هرچه سریع‌تر بیمار را به بیمارستان منتقل کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close