اخبار بروجرد

تعویق ۴۲ ماه حقوق ۲۰ کارگر نگهبان سامان کاشی بروجرد

روزهای بروجرد- شرکت سامان کاشی، تولیدکننده انواع کاشی در بروجرد، در فروردین ماه سال ۹۴ به سبب افزایش مشکلات مالی با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۲۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران شاغل در کارخانه «سامان کاشی» در بروجرد از بیش از ۴۲ ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۲۰ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد.

این کارگر که به نمایندگی از همکارانش سخن می‌گفت، در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: سامان کاشی که تولیدکننده انواع کاشی در بروجرد واقع است، در فروردین  ماه سال ۹۴ به سبب افزایش مشکلات مالی با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۲۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.

او با بیان اینکه هیچ کدام از کارگران بیکار شده تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات مزدی خود را علارغم شکایت به مراجع قضایی از کارفرما دریافت کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۰ کارگری که از زمان تعطیلی کارخانه محافظ اموال کارخانه هستند، دست‌کم ۴۲ ماه مزد دریافت نکرده‌اند.

این کارگر در خصوص سایر معوقات حقوقی ۲۰ کارگر نگهبان گفت: جدا از معوقات مزدی ۴۲ ماهه، کارفرما در سه سال گذشته عیدی و پاداش این کارگران نگهبان را پرداخت نکرده است.

وی همچنین در مورد معوقات بیمه این کارگران اظهار داشت: هم‌اندازه معوقات حقوقی، بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده و در حال حاضر چندین ماه است دفترچه‌های درمانی آنان از سوی تامین اجتماعی تمدید یا تعویض نمی‌شود.

او در خصوص وضعیت بازنشستگی کارگران این کارخانه گفت: حدود ۵ نفر از کارگران نگهبان از چندین ماه قبل مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند اما به دلیل مشکلات بیمه‌ای و پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی آنها؛ تامین اجتماعی بازنشستگی آنها را تایید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی این ۲۰ کارگر به تبع عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود. تصریح کرد: بدون تردید بی‌توجهی کارفرمایان واحد‌های تولیدی به مشکلات کارگران‌ مستقیما در کیفیت محصولات تاثیرگذار است، اما ۳۲ کارگری که به امید آینده بهتر از زمان تعطیلی کارخانه از اموال آن محافظت کردند، نبایستی امروز دچار بلاتکلیفی در تامین معاش‌ خود شوند.

به گفته این کارگر، در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم؛ برای تامین حداقل یک قرص نان دچار مشکل مالی هستیم و این موضوع در شان کشوری مانند ایران نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close