اخبار سیاسیاخبار لرستان

معاون سیاسی استانداری: رتبه نخست فساد اداری لرستان در کشور کذب است

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سایت تابناک ۲۴ اردیبهشت ماه جاری خبری کذب و غیرواقعی در خصوص فساد اداری در لرستان منتشر کرد که پیگیری قضایی و شکایت از این سایت در مراجع ذیصلاح توسط استانداری انجام می شود.

به گزارش ایرنا، تابناک در این خبر با انتشار نموداری اعلام کرده است لرستان رتبه نخست کشور در شاخص فساد مالی و اداری در دستگاه های حکومتی را دارد.

حبیب الله خجسته پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سال ۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که طبق ماده چهار آن، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی موظف است به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص های ملی مربوطه را تدوین و به صورت سالانه و فصلی و حسب مورد به تفکیک استانی، بخشی و فعالیت های اقتصادی، سنجش و اعلام نماید.

وی افزود: مطابق با قانون بیان شده در پیماش محیط کسب و کار، ۲۸ شاخص ارزیابی می شود که یکی از این شاخص ها، فساد اداری و مالی در دستگاه های حکومتی است.

خجسته پور درخصوص شیوه سنجش شاخص ها گفت: ۲۸ مولفه پیمایشی از صفر تا ۱۰ عددگذاری می شود که هرچه عدد کمتر باشد نشان دهنده وضعیت بهتر شاخص و هر اندازه که به ۱۰ نزدیکتر باشد، بیانگر شرایط نامساعد شاخص مورد نظر است.

وی بیان کرد: مطابق آخرین پایش محیط کسب و کار ایران مربوط به زمستان ۹۶، استان لرستان در شاخص مفاسد اداری و مالی در دستگاه های حکومتی نمره ۶.۳۷ در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد این درحالی است که میانگین تان شاخص در کشور ۶.۹۲ بوده و نشام می دهد وضعیت لرستان از میانگین کشور بهتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان افزود: هرگونه سنجش و ارزیابی باید بر مبنای روش علمی و قانونی صورت گیرد که متاسفانه این مهم در خبر منتشر شده به هیچ وجه رعایت نشده و هیچگونه همخوانی با مرجع اصلی ندارد.

وی گفت: در خبر جعلی منتشر شده اعلام شده، این گزارش بر مبنای نظرسنجی از فعالان اقتصادی تهیه شده که این پرسش مطرح می شود کدام قانونی چنین حقی به انتشار دهنده این مطلب داده و از کدام روش عملی و جامعه آماری استفاده شده است؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه مسئول سایت تابناک در استان از چگونگی خبر منتشر شده ابراز بی اطلاعی کرده است، افزود: پیگیری قضایی درخصوص این خبر برای تمامی دستگاه های حکومتی لرستان محفوظ است.

وی اظهار داشت: نشر اخبار کذب و منفی درخصوص استان چه جذابیتی برای برخی افراد دارد که با انتشار این مطالب دروغ، انسانیت، صداقت و مردم دوستی را نادیده می گیرند.

وی با بیان اینکه اتاق بازگانی وابسته به هیچ نهاد دولتی و حکومتی نیست، تصریح کرد: با فرض صحت چنین اخباری، نشردهندگان بومی چه منافعی را دنبال می کنند که این خبر دروغ را در سایت ها و کانال های فضای مجازی بازنشر می کنند؟

خجسته پور گفت: اگر فردی با مدیر یا مدیرانی مشکل دارد نباید با انتشار این اخبار ساختگی، مردم نجیب استان را متضرر کرده و آرامش روحی جامعه را بهم بزند.

وی ادامه داد: مدیران سایت ها و کانال های مختلفی این خبر دروغ را به عنوان یک خبر قطعی و حتمی انتشار داده اند درحالیکه می توانستند با جستجوی ساده ای در قوانین، مرتکب این اشتباه بزرگ نشوند.

وی با تاکید بر ضرورت راستی آزمایی مطالب و اخبار توسط جامعه خبری به ویژه مدیران رسانه های مختلف گفت: استانداری لرستان با قاطعیت پیگیر موضوع از مراجع قضایی خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close