اخبار بروجردویژه ها

ارزش ماشین آلات کارخانه نساجی بروجرد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

روزهای بروجرد- کارخانجات نساجی بروجرد یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی لرستان است که علاوه بر به‌کارگیری حدود هزار نفر و تولید سالانه حدود ۱۸ میلیون مترمربع انواع پارچه جایگاه ویژه‌ای در صنعت استان دارد، این واحد تولیدی در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارد.

نساجی بروجرد

ظرف سال‌های اخیر نساجی بروجرد با مشکلات متعددی مواجه بود، به طوری که در مقطعی شاهد توقف تولید در این واحد بودیم.

با شروع کرونا نیز این واحد تولیدی بازار فروش خود را از دست داد و خبرهایی مبنی بر توقف فعالیت کارخانجات نساجی منتشر شد.

وجود چالش‌هایی مانند انبوه اجناس تولیدی در انبار ، تعطیلی فروشگاه‌های کارخانه نساجی بروجرد  و نبود سرمایه در گردش احیا این واحد تولیدی را با مشکل مواجه کرده بود، اما سال ۱۴۰۰ شاهد فعالیت مجدد این واحد تولیدی بودیم.

اما این واحد تولیدی برای ادامه کار به سرمایه در گردش نیاز دارد،که امیدواریم با توجه به ظرفیت  اشتغال‌زایی و تولید کارخانه نساجی بروجرد مسوولان توجه لازم را به ابن موضوع داشته باشند.

اشتغال یک هزار نیرو در نساجی 

مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار نفر در کارخانه مشغول فعالیت هستند، گفت: کارخانه نساجی بروجرد روزانه ۲۲ تن نخ و ۶۵هزار متر پارچه‌ همچنین ۷۲ هزار پارچه رنگ شده تولید می‌کند.

امید علایی افزود: اینکه می‌گوییم ۷۲ هزار پارچه رنگ شده داریم یعنی چاپ، رنگرزی و تکمیل، اما اینکه چرا این عدد از پارچه خام بیشتر است دلیلش این است که نخ مازاد را به جایی می‌فرستیم و پس از بافتن مجدد در نساجی بروجرد چاپ و رنگ می‌شود، زیرا این ظرفیت در نساجی وجود دارد.

طرح‌های توسعه کارخانه 

وی به چند طرح توسعه در کارخانه اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های توسعه چاپ عرض سه متر به عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های سال‌های اخیر است که ظرف یک ماه گذشته با تلاش پرسنل به بهره‌برداری رسید‌. 

علایی افزود: فاز دیگر توسعه کارخانه نساجی  راه‌اندازی چاپ دیجیتال است که کار منحصر بفردی است.

وی با بیان اینکه در ایران تنها چند شرکت از این تکنولوژی بهره‌مند هستند، عنوان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا کارشناسان از اوکراین برای راه‌اندازی این فاز ورود کنند.

مدیر عامل کارخانه نساجی بروجرد گفت: با راه‌اندازی این فاز حدود هشت تا ده هزار تن به  تولید کارخانه اضافه می‌شود.

علایی فاز بعدی را افزایش ظرفیت راه اندازی ماشین آلات خط ریسندگی عنوان کرد و گفت: این ماشین آلات در سال‌های قبل خریداری و تنها  ۲۵ درصد آن راه اندازی شده است، اما بنا داریم تا پایان سال صد درصد به ظرفیت تولید برسد.

وی بیان کرد: در مجموع طرح‌های توسعه که به آنها اشاره شد، افزایش روزانه چهار تن در سالن ریسندگی و ده هزار متر پارچه چاپ شده را به دنبال دارد.

زمینه اشتغال یکصد نفر دیگر

مدیر عامل کارخانه نساجی افزود: به ازای همه طرح‌ها حدود یکصد نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در حال پنجاه نفر را جذب و در حال آموزش هستند.

علایی با اشاره به اینکه فاز چهارم توسعه کارخانه به  فروشگاه‌های زیر مجموعه نساجی بروجرد مربوط می‌شود،افزود: در این زمینه مکاتبات با وزارت‌خانه انجام شده و قرار است مجوز فروشگاه‌های همواره تخفیف عرضه محصولات مستقیم نیز صادر شود.

وی گفت: فروشگاه‌های نساجی در  در کل کشور ده فقره هستند و قرار است تا پایان سال به سی فروشگاه افزایش پیدا کنند، با تحقق این موضوع زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر تا ۲۰۰ ایجاد می‌شود.

علایی افزود: ارزش طرح‌هایی که به آن اشاره شد حدود دومیلیون یورو است که از منابع شرکت تامین شده ، قبلا نیز چهار میلیون و پانصد هزار یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی در خصوص بازار فروش نساجی بروجرد نیز توضیح داد: نساجی بروجرد در کشور مشتریان خود را دارد و در این زمینه مشکلی نداریم، بر همین اساس صادرات جزو‌ برنامه‌های استراتژیک سال جاری نیست، اما به طور مستقیم دو تاجر  چند محصول نساجی بروجرد را به طور غیر مستقیم در کشور عراق عرضه می‌کنند.

سرمایه در گردش نیاز اصلی 

مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد گفت: یکی از انتظارات ما پرداخت تسهیلاتی برای تامین سرمایه در گردش است، زیرا بخشی از سرمایه در گردش کارخانه برای فروشگاه‌های همواره تخفیف هزینه شد، از طرفی گران شدن مواد اولیه هم مزید بر علت شده است.

علایی با بیان اینکه  بیش از هزار میلیارد تومان ارزش ماشین آلات کارخانه است، عنوان کرد: انتظار داریم یک دهم ارزش سرمایه‌ی در در قالب سرمایه در گردش به ما پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: دیگر خواسته ما صدور مجوز فروشگاه‌های همواره تخفیف است اما در این میان  تعزیرات و اصناف مشکل ایجاد نکنند، از بانک ملی نیز  انتظار داریم کمک‌هایی را در قالب تسهیلات داشته باشد.

 

منبع: فارس

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close