اخبار بروجردویژه ها

بهبود وضعیت کارگران نساجی بروجرد با تامین منابع مالی

روزهای بروجرد- منابع خبری در نساجی بروجرد از بهبود وضعیت تولید این واحد نساجی و اشتغال حدود ۸۵۰ کارگر خبر دادند.

کارگران نساجی بروجرد در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۸۵۰ کارگر به‌صورت قراردادی در این واحد تولیدی مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود به نسبت قبل رضایت دارند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما چندین ماه است کارفرما با تامین منابع مالی با تجهیز کارخانه؛ بخش زیادی از مطالبات مزدی کارگران را  پرداخت کرده و در حال حاضر کارگران فقط یک ماه دستمزد فروردین ماه خود را از کارفرما طلبکارند.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر نساجی بروجرد با ۳۰ درصد ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، می‌گویند: فعالیت این کارخانه از ابتدای سال جاری سرعت بیشتری گرفته و بهتر از قبل شده است.

به گفته این کارگران، پیش از این کارگران نساجی بروجرد برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا با چندین ماه مزد دست به اعتراض صنفی می‌زدند. در عین حال سهامدار شرکت به بهانه کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت و در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

به ادعای کارگران نساجی بروجرد، طی این سالها بخش خصوصی کارخانه که در عین حال مالک چند واحد نساجی دیگر در سایر استانها نیز هست، محصولات بی‌کیفیت واحدهای دیگر خود را با نام نساجی بروجرد در فروشگاهای زنجیره‌ای این شرکت به مشتریان عرضه کرد که این مورد ضربه جبران‌ناپذیری را به نام «نساجی بروجرد» در بازار فروش وارد کرد.

کارگران این کارخانه تصریح می‌کنند: در حال حاضر آنچه برای ما کارگران نساجی بروجرد حائز اهمیت است، به‌روز شدن دستمزد ماهانه و داشتن امنیت شغلی با عقد قراردادهای درازمدت و دائمی است که امیدواریم این مهم نیز ازسوی کارفرما محقق شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close