اخبار لرستانویژه ها

رئیس ستاد انتخابات لرستان: جابجایی شعب اخذ رأی در روز انتخابات ممنوع است

روزهای بروجرد- رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه جابجایی شعب اخذ رأی در روز انتخابات به جز در موارد امنیتی ممنوع است گفت: نتیجه نهایی صلاحیت داوطلبان شوراها در مهلت قانونی اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، محمود ثمینی در جلسه ستاد انتخابات استان لرستان با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: مواردی را که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود را متوقف نکنیم.

وی بر ضرورت ارائه گزارش به صورت روزانه توسط فرمانداران شهرستان‌ها و آخرین آمار و اطلاعات و تغییرات آن تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان بر اعمال توجه، دقت و حساسیت بیشتر در شعباتی که در دوره‌های گذشته مشکل داشته‌اند تاکید کرد و گفت: لازم است در روز انتخابات از ورود و خروج افراد متفرقه به فرمانداری‌ها جلوگیری و هرگونه تردد فقط با کارت شناسایی معتبر انجام شود.

ثمینی به جدیت در روند پیگیری و اختصاص سهمیه واکسن توسط وزارت کشور اشاره کرد و گفت تزریق واکسن کرونا برای عوامل اجرایی شعبات اخذ رأی در حال پیگیری است.

وی از ممنوعیت هرگونه جابجایی شعب اخذ رأی در روز انتخابات به جز در موارد امنیتی خبر داد و گفت: فرمانداران در شعبات اخذ رأی الکترونیکی، پیش بینی تعرفه اخذ رأی را داشته باشند که در صورت هرگونه مشکل احتمالی و خروج سیستم از شبکه، ادامه کار رأی گیری به صورت دستی انجام شود و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعبه‌های پر جمعیت اخذ رأی می‌توان تعداد شعبات را در اماکنی که دارای وسعت بیشتری هستند، افزایش داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به آخرین نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مطابق برنامه تنظیمی، نتیجه نهایی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی تا ۱۵ خرداد توسط شورای مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام و به محض ابلاغ به ستاد انتخابات استان‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ و اسامی نهایی توسط فرمانداران در مهلت قانونی منتشر و اعلام خواهد شد.

ثمینی با اشاره به ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات بر ضرورت معرفی رابط بهداشتی توسط فرمانداران به ستاد مرکزی و ارائه آموزش‌های لازم برای حضور در شعبه در روز اخذ رأی تاکید کرد.

وی افزود با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا رأی گیری انتخابات از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت حضور مردم در شعبات اخذ رأی تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ادامه خواهد یافت.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close