اخبار بروجرد

بارش بهاری ۴۰۰ هکتار از تالاب بروجرد را احیا کرد

روزهای بروجرد- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: بارش های بهاری امسال موجب احیای ۴۰۰ هکتار از وسعت تالاب بیشه دالان این شهرستان شده است.

مصطفی مصطفی وند در گفت و گو با ایرنا افزود: تالاب بیشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجر بوده و جانوران بومی دیگری نیز در این تالاب زندگی می کنند اما در طول سالهای اخیر تصرف های غیر قانونی و برداشت های بی رویه سبب شده تا وضعیت تالاب در معرض خطر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بارش های بهاری امسال سبب شده تا بیش از ۴۰۰ هکتار از تالاب بیشه دالان احیا و زیر آب رود که در صورت جلوگیری از برداشت بی رویه و تصرف های غیر قانونی به زودی شاهد احیای کامال این تالاب خواهیم بود.

مصطفی وند با اشاره به کاهش مساحت این تالاب افزود: سطح این تالاب ۹۰۰ هکتار است که با تصرف های غیر قانونی و شخم زدن ها مساحت تالاب کاهش یافته اما بارش های اخیر سبب شده تا نیمی از تالاب احیا شود و تالاب دوباره به وضعیت قبلی خود برگردد.

به گفته وی حفاظت و حراست از تالاب بیشه دالان ضروری است تا بار دیگر شاهد احیای کامل این تالاب باشیم و احداث پاسگاه محیط بانی در این منطقه بسیار ضروری است.

رئیس حفاظت محیط زیست بروجرد با اشاره به کاشت محصولات آبدوست و برداشت های بی رویه آب در شهرستان افزود: کشت محصولاتی مانند برنج سبب شده تا برداشت هایی از آب تالاب صورت گیرد و برخی از کشاورزان آب تالاب را به سمت زمین های کشاورزی هدایت می کنند و یا از موتورهای پمپاژ استفاده می کنند که روز به روز آب تالاب را کم می کند.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به کم آبی و ضرورت توجه به این مسئله کسانی که برداشت های بی رویه داشته باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مصطفی وند با تاکید بر حفظ و نگهداری از آب تالاب برای زندگی پرندگان و جانداران اضافه کرد: متاسفانه برداشت های غیر مجاز و کاهش آب در تالاب سبب مرگ و میر جانداران و آبزیان خواهد شد و ضروری است تا اقدامات لازم برای حفاظت از آب صورت گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close