اخبار جهان

نگاهی به نامزدهای انتخابات روسیه+تصاویر

روزهای بروجرد- هشت نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که هفته آینده برگزار می‌شود با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که قرار است یکشنبه آینده ۱۸ مارس برگزار شود، هشت نامزد از جمله رئیس‌جمهوری کنونی این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

۱.سرگئی بابورین ۵۹ ساله

بابورین نامزد حزب محافظه کار «اتحاد ملی روسیه»، حقوقدان و پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات اجتماعی و سیاسی وابسته به آکادمی علوم روسیه است.

برنامه بابورین در این انتخابات بر مسائل اجتماعی، اصلاحات قانون اساسی، نظام قضائی مستقل و رایگان کردن آموزش و خدمات اجتماعی و تعهد به تصویب مجموعه‌ای از قوانین در جهت رهایی اقتصاد روسیه از نفت است.

1

۲.بافیل گوردینین ۵۷ ساله

نامزد حزب «کمونیست روسیه» مهندس و رئیس بنیاد کشاورزی لنین است.

برنامه انتخاباتی گوردینین که «۲۰ گام» نام دارد، بر تغییر مسیر اقتصادی کشور روسیه و بازگرداندن حاکمیت اقتصادی این کشور با تضمین ضمانت رفاه مردم از طریق اجرای سلسله اصلاحات اقتصادی و اجتماعی است.

2

۳.ولادیمر جیرینوفسکی ۷۱ ساله

جیرینوفسکی نامزد و رهبر حزب «لیبرال دموکراسی روسیه» است.

جیرینوفسکی متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری روسیه در مسائل مختلف دست به اصلاحات سیاسی و اقتصادی بزند.

وی همچنین پیشنهاد انحلال مجلس ملی روسیه و ارائه همه صلاحیت‌ها و اختیارات این مجلس به دوما با هدف فعال کردن نقش سیاسی آن را مطرح کرده است. این برای ششمین بار است که جیرینوفسکی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه کاندیدا می‌شود.

3

۴.ولادیمر پوتین ۶۵ ساله

نامزد مستقل و رئیس‌جمهوری فعلی روسیه که در صورت پیروزی در انتخابات برای چهارمین بار خواهد بود که به این سمت می‌رسد.

پوتین تلاش می‌کند رویکرد فعلی سیاسی خود را در صورت پیروزی در انتخابات ادامه دهد و هزینه‌های اجتماعی را افزایش دهد. وی در جریان کمپین تبلیغاتی خود برای کسب حمایت طبقه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی این کشور ابراز امیدواری کرد.

4

۵.کیسینا سویتشاک ۳۶ ساله

نامزد حزب لیبرال «ابتکار اجتماعی» روزنامه‌نگار مخالف روسیه است.

وی تلاش می‌کند با شعار نامزدی علیه همه و با برنامه تغییر لیبرالی در سیاست‌های داخلی و خارجی روسیه، کاهش دخالت کلیسای ارتودکس در جامعه، لغو قانون هشدار به تغییر جنسیت، برقراری روابط با آمریکا و اوکراین و عقب‌نشینی نیروهای روسیه از سوریه و آزادی زندانیان سیاسی در این انتخابات شرکت کند.

5

۶.ماکسیم سورایکین ۳۹ ساله

نامزد حزب «کمونیست‌های روسیه» که ریاست این حزب را نیز برعهده دارد. وی دارای مدرک دکترا در زمینه علم تاریخ است.

وی برنامه انتخاباتی خود را «۱۰ ضربه استالینی به سرمایه‌داری» نام‌گذاری کرده است و تلاش می‌کند اصلاحاتی را در زمینه اقتصادی اجرا کند.

6

۷.بوریس تیتوف ۵۷ ساله

نامزد حزب «رشد» که رهبری آن را نیز برعهده دارد.

وی فعال اقتصادی و نماینده فعالان اقتصادی در دولت روسیه است. برنامه انتخاباتی وی شامل اعمال آزادی‌های گسترده اقتصادی  و رقابتی کردن این فضا است.

7

۸.گریگوری یافلینسکی ۶۵ ساله

وی نامزد حزب راست میانه «سیب» است.

این برای چهارمین بار است که گریگوری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد می‌شود، وی وعده بهبود روابط روسیه با غرب و خارج کردن نیروهای ارتش روسیه از سوریه  را مطرح کرده است.

8

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close