اخبار لرستان

پِرت برق در لرستان ۹.۳۲ درصد است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: پِرت برق در استان ۹.۳۲ درصد و پایین‌تر از نورم کشوری است.

فریدون خودنیا در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات خوبی از محل عوارض برق و یا بودجه‎های شناور ملی و با کمک شرکت توانیر، نمایندگان و استاندار لرستان در راستای محرومیت‌زدایی استان جذب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ روستای با پنج خانوار و کمتر داریم که بناست آنها را برق‌دار کنیم تا در استان روستای فاقد برق نداشته باشیم؛ در بحث زیرساخت صنعت برق هیچ استانی به پای لرستان نمی‎رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: اختلاف خدمت در لرستان نسبت به سایر استان‎ها این است که صادقانه در راستای محرومیت‌زدایی عمل کردیم.

خودنیا با بیان اینکه پِرت برق در لرستان ۹.۳۲ درصد است، افزود: این درحالیست که متوسط پرت برق در کشور ۱۰ درصد بوده و این نشان می‎دهد کمتر از میانگین کشوری هستیم در این راستا طی چهار سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم تا این میزان تلفات را به میانگین کشوری برسانیم.

وی اضافه کرد: در  دو سه سال اخیر میزان تلفات برق در استان زیر متوسط کشوری بوده و بهتر از این نورم عمل کردیم و امیدواریم سال به سال روند تلفات در لرستان را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه عوامل زیادی در تلفات برق نقش دارند، عنوان کرد: عدم قرائت کنتور، برق‏‌های غیرمجاز، شبکه‌های فرسوده، ترانسفورماتورهای با ظرفیت بالا، ضعف ولتاژها و سطح مقطع پایین تاثیرگذار است و همواره روند کاهش تلفات را داریم.

خودنیا در ادامه با بیان اینکه امسال قیمت پایه برق هفت درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: بر این اساس افرادی که الگوی مصرف را رعایت نکنند ۱۶ درصد جریمه می‎شوند.

وی با بیان اینکه با این اوصاف مردم باید در مصرف برق مدیریت لازم را داشته باشند، یادآور شد: آمادگی تقسیط بهای برق برای مشتریان را داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close