لرستان

۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان وجود دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سه میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و اطفاء حریق نیاز است.

به گزارش ایسنا، شیرزاد نجفی با بیان این‌که ۴۳ درصد از اراضی استان جنگلی و ۳۲ درصد آن مرتعی است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های امسال، پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع استان افزایش یافته که نیاز است با تدابیر مختلف از این منابع طبیعی حفاظت شود.

وی ادامه داد: شهرستان الیگودرز با ۴۲۵ هزار هکتار اراضی ملی بیشترین و رومشکان با ۳۴ هزار هکتار کمترین وسعت منابع طبیعی را در استان دارند.

نجفی با بیان این‌که متوسط مساحت سالانه جنگل‌های متاثر از حریق در استان ۱۷۰۰ هکتار است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ هکتار از اراضی استان دچار حریق شد که ۹۸ هکتار از مراتع استان در جریان این آتش‎سوزی‎ها سوختند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: سال گذشته ۲۶ مورد حریق در جنگل‎ها و مراتع استان به وقوع پیوست که در شهرستان چگنی نسبت به دیگر شهرستان‎ها آتش‎سوزی‎های بیشتری رخ داد.

وی با تاکید بر این‌که سه میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و اطفاء حریق نیاز است، افزود: در استان به ازاء هر ۲۷ هزار هکتار یک دیده‌بان وجود دارد که تعداد آنها باید بیشتر شود، چراکه ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان وجود دارد که نیازمند به‌کارگیری دیده‌بان بوده و از طرفی نیاز است که تجهیزات و لوازم اطفاء حریق برای استان خریداری شود.

نجفی با ارائه برنامه منابع طبیعی استان در بخش اطفاء حریق در سال‌جاری، گفت: شناسایی و تهیه نقشه بحرانی، شناسایی جاده‌های منتهی به جنگل‌ها و تهیه و تدوین طرح پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و بکارگیری ۴۰۰ دیده‌بان ازجمله این است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close