اخبار بروجردهنر

محمد ابراهیم جعفری، نقاش نوگرای بروجردی درگذشت

روزهای بروجرد- محمد ابراهیم جعفری، در آخرین دقایق روز ۱۸ فروردین در ۷۸ سالگی درگذشت.

محمد ابراهیم جعفری، نقاش نوگرای بروجردی

محمدابراهیم جعفری متولد ۱۳۱۹ در شهر بروجرد است. پدرش تاجر و باغدار بود. محمدابراهیم پر شور و از کودکی به طبیعت بسیار علاقه‌مند بود. دبستان را در مدرسه فردوسی گذراند و در دبیرستان ادبیات خواند. در بروجرد تحت تاثیر نقاش قهوه‌خانه‌ای به نام فانی رو به نقاشی آورد و اولین آثار خویش را کشید و بعدها معلم هنر دبیرستانش به نام دعوتی مشوق و راهنمای او بود تا جدی تر نقاشی را پی بگیرد.

از نوجوانی به شعر گفتن روی آورد و با الهام از طبیعت پیرامونش شعر می‌گفت. سال پنجم دبیرستان به مدرسه دارالفنون تهران رفت و آنجا با مفاهیم روز ادبیات و نقاشی آشنا شد. عاشق شد و شعرهای عاشقانه سرود. سال ۱۳۳۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد تا نقاشی بخواند.

در آنجا در گارگاه علی محمد حیدریان که از موسسین دانشکده هنرهای زیبا و شاگرد کمال الملک بود و محمود جوادی پور حاضر شد. بعدها در کارگاه جوادی پور با محسن وزیری مقدم آشنا شد که باعث رشد او شد و به اتفاق اصغر محمدی و غلامحسین نامی با هم به سفرهای کوتاه و بلند رفتند. در میان داشنجویان هنر آن زمان، جعفری، محمدی و نامی به سه تفنگ‌دار معروف بودند. این سفرها چهل سال ادامه داشت. شهرها و روستاهای ایران را دیدند و از تابستان ۱۳۴۹ به سفرهای اروپا رفتند.

جعفری که عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر تهران بود در بی‌ینال های مختلف داخلی و خارجی به عنوان داور حضور فعال داشت. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close