اخبار بروجرد

بیشترین بافت فرسوده استان لرستان در بروجرد است

روزهای بروجرد- سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۱۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری در لرستان وجود دارد و در مناطق روستایی نیز بیش از ۶۰ هزار واحد نامقاوم داریم.

به گزارش تسنیم رضا آریایی افزود: بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارنفر جمعیت شهری استان در بافت فرسوده شهری زندگی می‌کنند و بیشترین مقدار بافت فرسوده استان در شهرستان بروجرد متمرکز شده است که بیش از ۲۶۰ هکتار است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان تصریح می‌کند: در ارتباط با بافت‌های فرسوده تاکنون اقدامات زیادی انجام شده است اما در این رابطه یک مشکل اساسی وجود دارد و این مشکل قولنامه‌ای بودن بیشتر خانه‌هایی است که در این مناطق وجود دارند بنابراین هیچ شانسی برای اخذ وام از دولت برای بازسازی نخواهند داشت.

وی می‌گوید: بنا داریم هر سال بخشی از بافت‌های فرسوده را جمع‌آوری کنیم، برای تحقق این امر نیازمند مشارکت مردم هستیم و شهرداری نیز یک سری تخفیفات برای صدور پروانه ساخت ارائه داده است.

وجود بیش از ۶۰هزار واحد نامقاوم روستایی در لرستان

آریایی در رابطه با بافت فرسوده روستایی نیز عنوان می‌کند: بیش از ۶۰ هزار واحد نامقاوم روستایی وجود دارد که بنیاد مسکن تسهیلات بانکی ارزان‌قیمتی پیش‌بینی کرده و کافی است مردم به این دستگاه مراجعه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان می‌کند: اگر بخواهیم بافت فرسوده را به‌صورت کامل جمع‌آوری کنیم باید مشارکت مردمی وجود داشته باشد و اهرم تشویقی دولت نیز تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای نامقاوم، تصریح می‌کند: برای هر واحد روستایی ۳۰ میلیون تومان و هر واحد شهری ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

ارتقاء بافت فرسوده نیازمند کمک مسئولان

علی علیخانی  نیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با بافت فرسوده در لرستان می‌گوید: بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان لرستان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که ۱۵ درصد از این‌ جمعیت مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی عنوان می‌کند: مجموعاً جمعیت ساکن در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ۲ هزار و ۳۰ هکتار معادل ۱۴ درصد مساحت محدوده شهری است که ۹۰۱ هکتار آن مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی بوده و حدود هزار و ۳۰ هکتار مربوط به بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان می‌کند: در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود در زمینه مساحت شهری و بافت فرسوده مطالعاتی انجام شد و مطالعات مابقی شهرها نیز تاحدودی به‌صورت کامل انجام شده است.

ساماندهی ۹ محله فرسوده لرستان در برنامه وزارت راه

وی تصریح می‌کند: در برنامه‌های وزارت راه ۲۷۰ محله برای ساماندهی بافت‌های فرسوده مشخص شده که ۹ محله آن مربوط به شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود است و برای تحقق این برنامه‌ها ۷.۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

علیخانی خاطرنشان می‌کند: در این راستا نیز ۲۹ پروژه در دست اجرا داریم که پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

مقالات مشابه

1 thought on “بیشترین بافت فرسوده استان لرستان در بروجرد است”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close