اخبار بروجردلرستانویژه ها

مخملکوه، معشوره و آبسرده سدهای استراتژیک لرستان

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: استان به سه بالگرد تملیکی نیاز دارد تا در زمان بحران از آنها استفاده کند.

احمدرضا دالوند در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان اظهار کرد: سد معشوره اگر وجود داشت سیل و بحرانی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد شاید به این میزان اتفاق نمی‌افتاد.

او خاطرنشان کرد: این سد کارکرد چندمنظوره دارد که یکی از کارکردهای آن جلوگیری از سیلاب‌ها و بحران‌ها در زمان بحران بوده و در صورت احداث این سد چهار تا پنج شهرستان را می‌تواند از لحاظ کشاورزی و آب شرب پشتیبانی کند.

این معاون استاندار لرستان اضافه کرد: با پیگیری‌های لازم مجوز ماده ۲۳ آن صادر شده ولی نیاز به تزریق اعتبارات بیشتری دارد تا هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

دالوند با بیان اینکه روستاهایی که در مسیر سد هستند تملک آن‌ها انجام شده است با اشاره به ماشین‌آلات زمان بحران، افزود: در زمان بحران در استان عقب‌افتادگی مضاعفی وجود دارد به دلیل اینکه خیلی از ماشین‌آلات در پارکینگ‌ها مانده و دستگاه‌ها قادر به تعمیر آن‌ها نیستند.

او بیان کرد: برخی ماشین‌آلات به‌صورت محدود وجود دارند که در زمان بحران برای جابجایی آن‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد که در این راستا نیازمند کمک اساسی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: استان به سه بالگرد تملیکی نیاز دارد که در زمان بحران بتوان از آن‌ها استفاده و مشکلی وجود نداشته باشد.

دالوند تصریح کرد: در سیل سال ۹۸ بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد و کل اعتباری که به استان اختصاص یافت ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که این خود مشکل مضاعف در استان است.

او اظهار کرد: جاده خرم‌آباد به پلدختر در حال احداث است که در صورت تکمیل آسوده‌خاطر خواهیم شد. در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد ولی به دلیل کمبود اعتبار با مشکل روبرو شده است.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سدهای مخملکوه، معشوره و آبسرده سدهای استراتژیکی هستند که لازم است پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close