اخبار جهان

ادعای منابع توییتری: هدف حمله ناموفق شب گذشته اسراییل به سوریه، سردار قاآنی بوده است

روزهای بروجرد- اسرائیل شب گذشته مناطقی از دمشق را هدف قرار داد که در پی آن تعدادی شهید و مصدوم شدند.

به گزارش شفقنا در این حمله هوایی که به محله کفرسوسه در جنوب دمشق صورت پذیرفت، چهار غیرنظامی و یک سرباز شهید و ۱۵ غیرنظامی زخمی شدند. وضعیت تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است. همچنین منبع سوری خبر دادند که به یک سایت راداری ارتش سوریه در «تل المسیح» واقع در حومه شهر «شهبا» در شمال استان السویداء نیز حمله شده است.

پس از این حملات، برخی از منابع سرشناس توییتری مدعی شدند هدف حملات اصلی رژیم صهیونیستی  فرمانده سپاه قدس سردار قاآنی بوده است که قبل از وقوع حملات محل را ترک کرده بوده است.

تاکنون منابع مستقل نظامی ایران در خصوص  این ادعا اظهار نظری نداشته اند.

عبدالباری عطوان نیز در خصوص این حمله نوشته است: هنوز اطلاعات رسمی درباره حمله موشکی اسرائیل به دمشق بسیار اندک است. اگر این حمله یک شخصیت نظامی را هدف قرار داده باشد، چرا طرف اسرائیلی این همه وقت سکوت کرده و همانند زمانی که سمیر القنطار و عماد مغنیه را ترور کرد، پیروزی خود را اعلام نمی کند؟ علاوه بر این اکرم العجوری فرمانده شاخه نظامی جهاد اسلامی که گفته می شود خانواده اش در ساختمان هدف گرفته بودند، تاکید کرده است که زنده است و در سوریه نیست. همین موضوع در مورد زیاد النخاله فرمانده جهاد اسلامی هم صدق می کند.

عطوان در ادامه گفته است: یادآوری این نکته ضروری است که جنبش جهاد اسلامی و حزب الله تهدید کرده اند که هرگونه عملیات ترور فرماندهانشان را با موشک پاسخ خواهند داد و همین موضوع عدم جرأت اسرائیل به ترور هر  یک از رهبران آنها در سال های گذشته را تفسیر می کند و اگر بعدها مشخص شود که یکی از فرماندهان در حمله به کفر سوسه شهید شده باشد، پاسخ فوری و سریع بعید نخواهد بود.

عطوان افزوده است: ایران با قدرت و سکوت و دردناک پاسخ می دهد، جهاد اسلامی هم همینطور است و  پاسخ غافلگیرانه حزب الله به آغاز سرقت گاز لبنان از میدان کاریش و صادرات آن به اروپا توسط اسرائیل در آینده ای نزدیک را بعید نمی دانیم.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز درباره این حملات اظهار داشت: «تهاجم موشکی رژیم صهیونیستی به محله‌های غیرنظامی دمشق و حومه آن که منجر به شهادت پنج نفر، مجروح شدن ۱۵ غیرنظامی و تخریب تعدادی منازل شد، جنایت علیه بشریت است؛ به خصوص که این اتفاق در زمانی رخ داد که سوریه تلاش می‌کند با عواقب فاجعه بار زلزله‌ای که جان بسیاری از مردم بی گناه سوریه را گرفت و زیرساخت های آن را ویران کرد، مقابله کند».

فیصل المقداد همچنین گفت: «جنایت اخیر داعش که منجر به شهادت دهها غیرنظامی غیرمسلح در حومه شرقی حمص شد، تقریباً در همان زمانی انجام شد که رژیم صهیونیستی در دمشق (ساعات اولیه بامداد) انجام داده است».

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close