ورزش

لباس‌های باکیفیت در جام جهانی چه ویژگی‌هایی دارند؟+عکس

روزهای بروجرد- فاکتورهایی که در طراحی لباس‌های فوتبال تیم‌های ملی کشورهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند غالبا به راحتی، سبکی و خنک بودن این لباس‌ها تمرکز دارند.

به گزارش ایسنا، لباس‌های تیم‌های فوتبالی برتر جهان در جام جهانی معمولا از تکنولوژی‌هایی برای جذب عرق و خنک کردن بدن بهره‌مند هستند. همچنین جنس این لباس‌ها بیشتر پلی‌استر است که حساسیت ایجاد نمی‌کند و تعادل دما را حفظ می‌کند. پارچه‌های پلی‌استر در برابر شست‌وشو و مواد شیمیایی مقاوم هستند و قابل بازیافت هستند.

جذب عرق یکی از ویژگی‌های اصلی لباس‌های فوتبال است. یک لباس باکیفیت باید بدن فوتبالیست را خشک و خنک نگه دارد.

سبک بودن لباس‌های فوتبال نیز یکی از ویژگی‌هایی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا فوتبالیست باید احساس راحتی داشته باشد و بتواند با بالاترین سرعت حرکت کند.

نمونه‌هایی از لباس تیم‌های ملی در جام جهانی عبارتند از:

۱- پیراهن تیم ملی آلمان:

بازیکنان تیم آلمان با لباس آدیداس به جام جهانی می‌روند. این پیراهن از تکنولوژی climate برخوردار است و مواد ترکیبی پلی‌استر دارد. تکنولوژی climate باعث می‌شود این پیراهن به راحتی عرق را جذب کند و فرد در آن احساس راحتی داشته باشد. پیراهن تیم آلمان ۵۱ درصد پلی‌استر و ۴۹ درصد پلی‌استر بازیافتی دارد. بر روی این لباس آرم طلایی قهرمانی FIFA که نشان می‌دهد این تیم در دوره قبل قهرمان شده وجود دارد. همچنین آرم فدراسیون فوتبال این کشور با ۴ ستاره که نشان دهنده ۴ قهرمانی آلمان در جام جهانی است به چشم می‌خورد. قیمت پیراهن تیم فوتبال آلمان ۹۰ دلار است.

۲- پیراهن تیم ملی آرژانتین:

تیم آرژانتین نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ پیراهن آدیداس به تن می‌کند. این پیراهن از تکنولوژی climacool بهره‌مند است که باعث می‌شود جریان هوا در آن وجود داشته باشد و عرق را به راحتی جذب کند. پیراهن تیم آرژانتین بسیار سبک طراحی شده و بازیکن در آن به هنگام حرکت احساس راحتی می‌کند. آرم تیم آرژانتین در قسمت چپ سینه این پیراهن به چشم می‌خورد. جنس این پیراهن ۱۰۰ درصد پلی‌استر است. قیمت این پیراهن حدود ۱۰۰ دلار است.

۳- پیراهن تیم ملی اسپانیا:

پیراهن تیم اسپانیا را کمپانی آدیداس تولید کرده است. این پیراهن تکنولوژی خنک کننده پیشرفته دارد و به بازیکنان کمک می‌کند تا سرعت بالایی در بازی داشته باشند. بر روی سینه این پیراهن آرم آدیداس و فوتبال اسپانیا با یک ستاره وجود دارد. جنس این پیراهن ۱۰۰ درصد پلی‌استر دو لایه و قیمت این پیراهن حدود ۱۳۰ دلار است.

۴- پیراهن تیم ملی کلمبیا:

پیراهن تیم ملی کلمبیا نیز مانند پیراهن تیم ملی آلمان از مواد پلی‌استر ترکیبی است و از تکنولوژی climateبرخوردار است. به این شکل به راحتی عرق را جذب می‌کند و فرد احساس راحتی می‌کند. جنس این لباس ۱۰۰ درصد پلی‌استر بازیافتی است. در قسمت چپ سینه این پیراهن آرم فدراسیون فوتبال کلمبیا به چشم می‌خورد. قیمت این پیراهن ۹۰ دلار است.

۵- پیراهن تیم ملی مکزیک:

پیراهن تیم مکزیک توسط کمپانی آدیداس به صورت اسلیم طراحی شده است. این پیراهن تکنولوژی climachillدارد که باعث می‌شود میزان رطوبت تنظیم شود. همچنین این پیراهن تکنولوژی جذب حرارت دارد. این دو تکنولوژی باعث می‌شوند که در گرم‌ترین هوا بدن خشک و خنک نگه داشته شود. جنس این پیراهن ۱۰۰ پلی‌استر و دو لایه است. آرم فدراسیون فوتبال مکزیک و آرم آدیداس بر روی سینه این پیراهن به چشم می‌خورد. قیمت این پیراهن ۹۰ دلار است.

۶- پیراهن تیم ملی کره جنوبی:

پیراهن تیم ملی کره جنوبی توسط کمپانی نایک طراحی شده است. این پیراهن ساده و قرمز رنگ است. این پیراهن از تکنولوژی Dvi-fit برخوردار است که باعث جذب عرق می‌شود. همچنین مواد به کار رفته در پارچه این پیراهن باعث می‌شود بازیکن احساس خنکی و راحتی داشته باشد. قیمت این پیراهن ۹۰ دلار است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close