سینما

فیلم “مصادره” در گیشه “به وقت شام” و “لاتاری” را جا گذاشت

روزهای بروجرد- مهران احمدی که عکسش در «پایتخت ۵» دست به دست می شود، سالن ها را با «مصادره» اش پر کرده، و محسن تنابنده، نقی معمولیِ این روزهای تلویزیون، نتوانسته با حضورش «فراری» را از قعر جدول نجات دهد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها اگرچه صداوسیما خود را وقف تیزرهای تبلیغاتی «به وقت شام» و «لاتاری» کرده است اما این «مصادره» است که پیشتاز است و ابراهیم حاتمی کیا و محمدحسین مهدویان در حال تعقیبش هستند.

از آن سو علیرضا داوودنژاد با «فراری» اش در ته جدول جا گرفته است و دل پردردی دارد. داوودنژاد چند روز پیش در اینستاگرامش به همه کسانی که با مفهوم فیلم سوزی در زمان اکران آشنا نیستند، گفته بود برای درک این مفهوم با او تماس بگیرند!

«دلبر»‌ی «مصادره» از مخاطبان سینما

مهران احمدی که اگرچه خودش در «پایتخت ۵» نیست اما عکسش در نقش بهبود فریبا، بین فهیمه، بهتاش و دیگر کاراکترهای این سریال دست به دست می شود، فیلمش سرنشین این روزهای سینمای ایران است.

این فیلم که اکرانش از چهارشنبه ۲۳ اسفند شروع شد طبق آن چه در سایت سینماتیکت آمده است تاکنون، شنبه ۱۸ فروردین و پس از گذشت سه هفته از آغاز اکرانش فروشی بالغ بر هشت میلیارد و سیصد میلیون تومان داشته است.

پس از هشت میلیاردی شدن «مصادره» به نویسندگی علی فرقانی و کارگردانی مهران احمدی بود که خبر آمد محسن چاوشی هم قطعه ای به نام «دلبر» برای این فیلم با بازی رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، میرطاهر مظلومی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی خوانده است که به زودی منتشر می شود.

«چطوری، ایرانی؟» با طعم «غیرت مردِ ایرانی» دوش به دوشِ هم

«به وقت شام» و «لاتاری» که این روزها تیزرهایشان یکی در میان از صداوسیما پخش می شود تا بینندگان بارها و بارها عبارت های «چطوری ایرانی؟» را در تبلیغِ «به وقت شام» و «حماسه ای در رثای غیرت مرد ایرانی!» را در تبلیغ «لاتاری» ببینند چنان دوشادوش هم حرکت می کنند که حتی در رقم دهگانِ فروش شان نیز برابرند! هر دو فیلم تاکنون پنج میلیارد و هفتصد میلیون فروخته اند تا ابراهیم حاتمی کیا و محمدحسین مهدویان در حال تعقیب «مصادره» باشند.

«لونه زنبور» و ترکیبی که ظاهرا جوابگو نبود

«لونه زنبور» اگرچه از ترکیب ظاهرا بفروشِ پژمان جمشیدی و محسن کیایی بهره می برد اما تاکنون چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان فروخته است و در جایگاه چهارم قرار دارد.

«لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد و نویسندگی محسن کیایی داستان دو سارق خرده‌پاست که با تحویل گرفتن جعبه‌ای وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.

فیلشاهی که آن چنان تحویلش نگرفتند

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تا امروز تنها یک میلیارد و سی میلیون فروخته است تا این گمانه زنی تقویت شود که کودکان و والدینشان تماشای انیمیشن تحسین شده ای چون «کوکو» را در خانه، به تماشای «فیلشاه» در سینما ترجیح داده اند.

داستان «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان درباره بچه فیلی با نام شاد فیل است که کسی او را جدی نمی‌گیرد. او به اسارات شکارچیان درمی آید و به سرزمینی فرستاده می‌شود که حاکمش ابرهه است. این فیل طی اتفاقاتی به مقام فیلشاه می‌رسد و مامور می‌شود جلوی سپاهی که سمت مکه می‌رود، حرکت کند.

این فیل جوان که فریفته نام فیلشاه شده، گذشته خود را فراموش کرده اما در زمان لازم هوشیار شده و بر علیه ابرهه به پا می‌خیزد و فیل‌ها را از سپاه دور می کند تا در زمان نازل شدن عذاب الهی آن ها آسیب نبینند. او در پایان به سرزمین خود بازگشته و رهبر گله فیل‌ها می‌شود.

صداوسیمایی که «خرگیوش» دوست ندارد

«خرگیوش» به کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی درباره مردی به نام آرش با بازی بابک حمیدیان است. پدر آرش سرطان دارد و برای درمان به خارج از کشور رفته ‌است. دوستان آرش، بابک و بهنود برای این که او غم ناشی از بیماری پدرش را فراموش کند و افسرده نشود قرص‌های شادی مصرف و یک روز شاد و خنده دار را سپری می‌کنند اما آرش به رازهایی پی می‌برد… ولی ظاهرا آن چه آرش به آن پی می برد نتوانسته مخاطبان را آن قدر کنجکاو کند که به سینما بروند و همین «خرگیوش» را با فروشی معادل یک میلیارد و صد میلیون تومان در جایگاه ششم نشانده است.

حبیب اسماعیلی، تهیه کننده این فیلم پنجم فروردین در گفت و گو با ایسنا تاکید کرده بود که «پخش تیزرهای این فیلم از صداوسیما بدون هیچ دلیلی قطع شده است» تا این شائبه تقویت شود که تلویزیون «خرگیوش» دوست ندارد.

جاماندن «فِراری» از رقابت

علیرضا داودنژاد، کارگردان «فِراری» چند روز پیش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«آقای رئیس جمهور …آقای وزیر ارشاد… آقایون وزارت ارشاد… آقای مهران مدیری… آقای رامبد جوان… آقای احسان علیخانی… اخبار ۲۰:۳۰… برنامه درشهر… اخبار ساعت ۲۲… برنامه های پُر چالش و پُر بیننده…. برنامه های محبوب وطنی… شما با پدیده فیلم سوزی در زمان اکران آشنا هستین؟ فکر نکنم… من به شدت آشنام، چون با نون سینما بزرگ شدم. هر کدومتون خواست آشنا بشه تماس بگیره.»

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! «فراری» تنها دویست میلیون و سیصد و نود هزار تومان فروخته است. این فیلم با بازی محسن تنابنده، ترلان پروانه، سحر دولتشاهی، سیامک صفری، رضا داوودنژاد و با حضور رضا کیانیان و سیما تیرانداز داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین فراریِ هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد.

ظاهرا اگرچه نقیِ معمولیِ «پایتخت پنج» نتوانسته مخاطبان را به سینما بکشاند و «فراری» که در آن بازی می کند آخرین شده است اما برعکس، بهبود فریبا در جذب تماشاگر به سینما بسیار موفق عمل کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close