اخبار بروجرد

یکی از مشکلات نساجی بروجرد دخالت نمایندگان است

روزهای بروجرد- یک منبع کارگری در کارخانه «نساجی بروجرد» از تعدیل حدود ۱۱۰ کارگر این واحد صنعتی خبر داد.

یک منبع کارگری در کارخانه نساجی بروجرد به ایلنا گفت: در این واحد تولیدی حدود ۱۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای دی ماه سال جاری تعداد دستکم ۱۱۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، کارشان را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه این کارگران به صورت میانگین بین ۲ تا سه سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت کارگران گفت: از تیر ماه سال جاری نیز حدود ۲۵ نفر از کارگران قدیمی کارخانه از کار بیکار شده‌اند. دلیل تعدیل این تعداد کارگر حضور و رهبری در اعتراضات سال جاری کارگران این کارخانه اعلام شده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزود: تعدیل کارگران در حالی صورت می‌گیرد که از ابتدای جاری حدود ۵۰۰ کارگر با سابق مختلف در این و احد تولیدی شغل خود را از دست داده‌اند در عین حال کارفرما بعد از تعدیل نیروی کار، نیروی کار جدید استخدام می‌کند.

او درباره دلیل بیکار شدن حدود ۱۱۰ نفر از همکاران خود گفت: کارخانه نساجی بروجرد دارای سه واحد ریسندگی، بافندگی و دوزندگی است که واحد دوزندگی با حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر اخیرا راه‌اندازی شده است. ظاهرا بهانه کارفرما برای تعدیل این تعداد کارگر، مخالفت کارگران برای جابجایی از واحد دوزندگی به واحد بافندگی بوده که تاکنون نیز دچار کمبود نیروست و دیگری مشکل تامین مواد اولیه تولید که کارفرما را وادار به تعدیل شمار دیگری از کارگران کرده است.

این کارگر درباره معوقات مزدی و بیمه همکاران خود گفت: تمامی کارگران بیکار شده به همراه کارگران شاغل دستکم بابت یک ماه مزد و دو ماه حق بیمه طلبکارند.

به گفته او چند سال پیش شرایط تولید در کارخانه نساجی بروجرد خوب بود اما در حال حاضر این کارخانه با حداقل ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

او درباره مشکلات این واحد تولیدی گفت: مهمترین موضوع حال حاضر نساجی بروجرد و سایر کارخانه‌های مستقر در منطقه دخالت برخی نمایندگان شهرستان بروجرد در امور داخلی و مدیریتی کارخانه نساجی بروجرد است که باعث ایجاد دو دستگی شده است.

این کارگر گفت: بحث دخالت برخی نمایندگان مجلس شهرستان بروجرد در امور داخلی کارخانه‌ها از جمله نساجی بروجرد موضوع تازه‌ای نیست و در دوره‌های گذشته تبعات این دخالت‌ها به کارخانه و کارگران آسیب رسانده است.

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close