اخبار بروجرد

سوال عباس گودرزی از بطحایی در کمیسیون آموزش: تعلل در اجرای نظام پرداخت هماهنگ چه دلیلی دارد؟

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید چرا مسئولان موضوع کار تمام وقت فرهنگیان را دنبال می‌کنند اما مسئله نظام رتبه‌بندی با جدیت پیگیری نمی‌شود؟

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت در توضیح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش که قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود، گفت: عدم اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان محور سوال از آقای بطحایی است چرا زینده نیست بیش از این مسئولان آموزش و تربیت آینده‌سازان این مملکت در محرومیت و تبعیض مادی به سر برده و “نظام پرداخت هماهنگ” جزء بارهای بر زمین مانده به شمار آید.

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها ضریب می‌دهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند سالی است از نظام رتبه‌بندی معلمان گفته می‌شود اما هنوز این مهم به معنای واقعی اجرا نشده است، ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه کشور به صراحت نسبت به لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان تاکید شده است، در واقع درصورت تصویب این نظام علاوه بر حقوق دیده شده برای فرهنگیان در قانون خدمات کشور این حقوق ضرایب دیگری نیز خواهد گرفت.

چرا مسئولان موضوع کار تمام وقت فرهنگیان را دنبال می‌کنند اما مسئله نظام رتبه‌بندی با جدیت پیگیری نمی‌شود؟

گودرزی با یادآوری اینکه این نظام به تازگی در هیات دولت به تصویب رسیده و قرار است به مجلس ارسال شود، اضافه کرد: این سوال مطرح است که چرا مسئولان آموزش و پرورش موضوع کار تمام وقت فرهنگیان را دنبال می‌کنند اما مسئله نظام رتبه‌بندی با جدیت پیگیری نمی‌شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس و فرهنگیان اجرای هرچه سریع‌تر نظام رتبه‌بندی معلمان است، اظهارکرد: معلمی را می‌شناسم با مقالات متعدد علمی، رتبه اول جشنواره الگو اول تدریس، چندین اختراع، دانشجوی دکترای بهترین دانشگاه کشور و… اما با تمام این توانمندی‌ها دریافتی وی زیر دو میلیون و پانصد هزار تومان است در حالی که فردی همتراز این شخص در وزارت علوم چندین برابر دریافت می‌کند.

نباید نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادی زیرساختی کشور است که نباید نگاه هزینه‌ای به آن داشت، بیان کرد: امیدوارم دولت اهتمام ویژه‌ای به موارد مذکور داشته باشد و به‌یقین با جدیت مطالبات فرهنگیان را دنبال خواهم کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close