اخبار بروجرد

بروجردی: همه نیروهای به کار گرفته‌شده در بیمارستان آیت اله بروجردی باید بومی باشند

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با تأکید بر اینکه باید در سطح ملی نیز برای مسائل حوزه آب فکر اساسی شود عنوان کرد: ۲ سال است که کمیته امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی تشکیل‌شده و طرح ایجاد ۲ شهرک آب‌شیرین‌کن نیز آماده‌ شده است؛ درصورتی‌که این دو شهرک ایجاد شوند، البته با صرف هزینه زیاد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد مترمکعب آب در سال تولید می‌شود که بخش اعظمی از نیاز کشور به آب را تأمین خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مسائل اقتصادی همچنان دغدغه اصلی ما است تصریح کرد: با انتخاب شعار امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی از طرف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، فرصت خیلی خوبی ایجادشده که تولید داخلی و اقتصاد کشور تقویت شود همچنین پیشنهاد می‌کنیم فرمانداری شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌ها نمایشگاه صنایع‌دستی را احیا کند.

بروجردی بیان کرد: امروز بسیاری از صنایع‌دستی مانند ورشو در بروجرد در حال زوال است که امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها ورشوهای قدیمی آنالیز شده و آن‌ها را مجدداً احیا کنیم و درصورتی‌که نمایشگاه ورشو برپا شود می‌توان این صنعت را احیا و تقویت کرد.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان بروجرد گفت: ورودی‌های شهر بروجرد نامناسب است و به حریم جاده تجاوز  شده، همچنین لاشه‌سنگ‌ها، نخاله‌های ساختمانی و چوب در کنار ورودی‌های شهر وجود دارد که زیبنده نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس اظهار داشت: دفن زباله‌های بروجرد به روش‌های فعلی سبب آلوده کردن زمین و نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی می‌شود که از این آب‌ها در کشاورزی استفاده می‌کنیم که سبب بروز بیماری می‌شود بنابراین باید این مشکل برطرف شده و این روش اصلاح شود.

وی عنوان کرد: شورای شهر نیز باید بستر را برای فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم فراهم کند تا پروژه‌های عمرانی از طرف این قرارگاه که ظرفیت بزرگی برای توسعه بروجرد است بهره ببرد.

بروجردی با اشاره به جذب نیروهای غیربومی در بیمارستان آیت‌الله بروجردی بیان کرد: همه نیروهای به کار گرفته‌شده در این بیمارستان باید بومی باشند و تنها در صورتی از نیروهای غیربومی باید استفاده شود که در برخی تخصص‌ها نیروی بومی متخصص وجود نداشته باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد روستایی نیز نیازمند یک سری تحولات هستیم تا بستر برای ایجاد مشاغل جدید در روستاها و ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایجاد شود.

بروجردی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ منطقه ویژه اقتصادی بروجرد طی امسال آغاز به کار خواهد کرد گفت: پروژه سیلیس نیز پس از رکود چندساله فعال‌شده و کارخانه عظیم خودرو نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close