اخبار بروجرد

افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی بروجرد/کاهش تصادفات منجر به فوت در نوروز ۹۷

روزهای بروجرد- رئیس پلیس راه بروجرد گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی بروجرد بودیم.

عبدالرحمن حقیقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال همچنین تصادفات منجر به فوت در سطح محورهای مواصلاتی بروجرد در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی به خود گرفته بود.

وی با اشاره به افزایش چند درصدی آمار تصادفات منجر به جرح در نوروز امسال بیان کرد: از عوامل موثر در این زمینه می‎توان به افزایش حجم تردد و ترافیک خودروها و لغزندگی ناشی از بارندگی در برخی روزهای نوروز اشاره کرد.

رئیس پلیس راه بروجرد با تاکید بر اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته تخلفات بیشتری اعمال قانون شد، افزود: نیروهای پلیس با آماده‎باش و رصد کامل محورهای مواصلاتی بدون هیچگونه اغماضی با تخلفات خطرساز برخورد می‎کردند.

حقیقی تصریح کرد: در نوروز امسال میزان حجم تردد خودروها در سطح جاده‎های بروجرد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته بود، همچنین محورهای بروجرد به اراک و خرم‎آباد و پس از آن‎ها محور بروجرد به اشترینان بیشترین حجم تردد را داشتند.

وی ادامه داد: در نوروز امسال اعمال قانون و کنترل هر چه بیشتر خودورها در خصوص سرعت غیر مجاز رانندگان و بستن کمربند ایمنی خصوصا برای سرنشینان عقب خودرو از اولویت‎های کاری پلیس بود.

رئیس پلیس راه بروجرد بیان کرد: همچنین رصد تخلفات حادثه‎ساز که زمینه‎ساز بروز تصادفات می‎شوند، در نوروز امسال در دستور کار پلیس قرار داشت و با استفاده از دوربین‎ها ثابت و سیار و استقرار نیروها در نقاط حادثه‎خیز تخلفات رانندگان رصد می‎شد.

حقیقی عنوان کرد: در نوروز امسال همچنین رصد و تمرکز بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس‎ها و خودورهای سواری آن هم با توجه به حجم بالای جابجایی مسافر توسط این ناوگان از اولویت‎های کاری پلیس بود.

وی با اشاره به توقیف خودورهایی که رانندگان آن‎ها تخلفات خطرساز داشتند، بیان کرد: خودورهای این رانندگان تا ۷۲ ساعت توسط پلیس توقیف می‎شدند.

رئیس پلیس راه بروجرد از رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط حدود ۹۰ درصد رانندگان خبر و ادامه داد: کمتر از ۱۰ درصد رانندگان در حین رانندگی تخلفاتی داشتند که با آن‎ها برخورد شد.

حقیقی تاکید کرد: در مجموع در نوروز امسال شرایط بهتری را در مقایسه با سال‎های گذشته در سطح محورهای مواصلاتی بروجرد شاهد بودیم که در این میان نباید نقش فرهنگسازی رسانه‎ها را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در سطح جاده‎های بروجرد روان است، از رانندگان خواست که تا پایان سفرهای نوروزی با احتیاط رانندگی و سفر خود را مدیریت کنند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close