اخبار ایران

معافیت‌های جدید سربازی در راه است؟

روزهای بروجرد– عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر به کل خدمت سربازی را حذف کنیم یا اینکه معافیت‌های سربازی را بیش از اندازه افزایش دهیم، دست نیروهای نظامی خالی می‌شود.

شهریار حیدری با اشاره به اینکه اعزام مشمولان به خدمت سربازی پایه و اساس قانونی دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور پهناوری است که هم همسایگان بسیار زیادی دارد و هم در حوزه دریا و خشکی مرز داریم، بنابراین برای تأمین امنیت کشور به سرباز و کادر نظامی نیاز داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما در حوزه کادر نظامی مشکل نداریم، گفت: باید به این نکته توجه کرد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع انسانی نیروهای مسلح از طریق سربازان تأمین می‌شود. اگر ما به کل خدمت سربازی را حذف کنیم یا اینکه معافیت‌های سربازی را بیش از اندازه افزایش دهیم، دست نیروهای نظامی برای تأمین نیروی انسانی خود و دفاع از کشور خالی می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عده‌ای هستند که به هر دلیلی نمی‌توانند به خدمت سربازی بروند. برای مثال، ممکن است فردی قبل از رسیدن به دوران سربازی یا در دوران دانشجویی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده باشد که اگر در این شرایط به خدمت سربازی برود، قاعدتاً خانواده او دچار مشکل می‌شوند. از سوی دیگر اگر افرادی با این شرایط به خدمت سربازی نروند، باز هم با یکسری محدودیت‌های دولتی و خدمات عمومی مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، مشمولان غایب سربازی باید تعیین تکلیف شوند. ما از دولت و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کردیم تا اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند تا ما آن را بررسی کنیم و آنچه خیر و صلاح مشمولان غایب سربازی و مملکت است، در صحن مجلس به تصویب برسد.

حیدری اظهار داشت: معافیت‌های سربازی باید در اصلاح لایحه قانون خدمت وظیفه عمومی مشخص شود. همچنین باید تعیین شود که معافیت‌های سربازی به چه تعداد و به چه علتی داده می‌شود تا خللی در انجام وظایف نیروهای نظامی وارد نشود. با وجود این، حتماً باید مشمولان غایب سربازی تعیین تکلیف شوند.

 

 

منبع: مهر

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close