لرستان

چالش جدی انشعابات غیرمجاز و آبیاری فضای سبز با آب شرب در لرستان

روزهای بروجرد– معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ما با چالش جدی انشعابات غیرمجاز و آبیاری فضای سبز با آب شرب در استان مواجه هستیم.

نادر بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از مشترکین آب استان جزو مشترکین کم‌مصرف هستند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما انشعاب‌های غیرمجاز است که می‌توان گفت غارت آب است.

او بیان کرد: سال گذشته هشت هزار انشعاب را مجاز کردیم، امسال هم پیش‌بینی می‌شود بین ١٠ تا ۱۲ هزار انشعاب را مجاز کنیم که رقم بالایی است.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز بیشتر در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: متأسفانه قانون دست ما را بسته است، چون ازیک‌طرف نمی‌توانیم انشعاب را در این مناطق واگذار کنیم، از طرفی هم انشعاب‌های غیرمجاز غارت آب است.

بهرامی در خصوص آبیاری فضای سبز نیز، ادامه داد: ۸۷۰ اشتراک فضای سبز داریم که ۱۹۰ هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهند، بهای آب مصرفی در فضای سبز تجاری نیست.

او بیان کرد: بیشتر فضای سبز کنتور ندارند، اما ما با کنتور گذاری میانگین آب مصرفی را در فضای سبز محاسبه کرده‌ایم.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶۰۳ هزار و ۵۷۰ مشترک در استان داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۴۵۶ هزار و ۶۳۱ هزار اشتراک شهری و ۱۴۷ هزار روستایی است، همچنین ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close