اخبار بروجرد

کمترین میزان بارش‌های استان در شهرستان‌های بروجرد و ازنا بوده است

از آغاز سال بارشی جاری تا امروز صبح در استان لرستان 224 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که در زمان مشابه سال گذشته این میزان 311 میلی‌متر و در بلند مدت 372 میلی‌متر بوده است.

روزهای بروجرد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۱۴۸ میلی‌متری بارندگی را در استان شاهد بوده‌ایم.

 به گزارش فارس رضا آریایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آغاز سال بارشی جاری تا امروز صبح در استان لرستان ۲۲۴ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که در زمان مشابه سال گذشته این میزان ۳۱۱ میلی‌متر و در بلند مدت ۳۷۲ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: با توجه به آمارها نسبت به بلندمدت ۱۴۸ میلی‌متر کاهش بارندگی در لرستان داشته‌ایم که ناشی از تغیر اقلیم کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار کرد: طبق آمارها در کشور طی ۵۰ سال گذشته هر ۱۰ سال ۱۱ میلی‌متر کاهش بارندگی داشته‌ایم و در همین مدت در هر ۱۰ سال ۰/۴ سانتی‌گراد افزایش دما را شاهد بوده‌ایم.

آریایی مطرح کرد: بیشترین بارش‌ها در لرستان در شهرستان دلفان رخ داده و کمترین آن‌ها در شهرستان‌های بروجرد و ازنا بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به کمبود بارش‌ها و افزایش دما از اواخر اردیبهشت آتش‌سوزی جنگل‌ها شروع می‌شود ور این در حالی است که عامل ۹۵ درصد آن‌ها انسانی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان کرد: ستاد اطفای حریق جنگل‌ها بعد از تعطیلات نوروز آغاز به کار خواهد کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close