اخبار بروجرد

بیش از ۲۵ میلیون قطعه طیور در بروجرد واکسینه شد

روزهای بروجرد– رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

امین مهدی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت همچنین ۵۵۹ هزار و ۹۰۴ راس دام علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

او اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۵۵ مورد تست سل و بروسلوز گاوی و حدود هفت هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام شده است.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی بروجرد انجام چهار هزار و ۷۴۷ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی و شناسایی ۲۹هزار و ۵۵۶ راس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک و واکسیناسیون بروسلوز گاو و گوساله سه هزارو ۸۰۲ راس از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

مهدی‌زاده بیان کرد: واکسیناسیون بروسلوز بره در قالب ۲۰ هزار و ۸۸۹ راس و تست مشمشه اسب ۱۴۷ راس نیز در سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مدت کار نظارت و بازرسی کشتارگاهی ۳۷ هزار و ۲۴۵ راس دام و نظارت و بازرسی ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

مهدی زاده یادآور شد: در این مدت تست هاری از ۳۰۸ قلاده سگ و واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی و بزی ۱۵۰ هزار رأس دام صورت گرفت.

پنج میلیون جوجه ریزی امسال در واحدهای مرغداری بروجرد انجام شد

او تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان را بیش از پنج میلیون قطعه عنوان کرد و گفت: ۲۷۱ مجوز جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون برای واحدهای مرغداری در شهرستان صادر شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار قطعه طیور به کشتارگاه ارسال شد، ادامه داد: ۲۶ هزارو ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده مرغ در کشتارگاه طیور و ۱۰ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم فرآورده گوشت قرمز ضبط و معدوم شد.

مهدی زاده مقدار مواد خام آلوده و ضبطی از مراکز عرضه داخل شهرستان را سه هزارو ۵۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: سه هزارو ۶۷۵ مورد بازدید اماکن عرضه مواد خام دامی انجام و ۲۱ پرونده متخلف به مرجع قضایی ارجاع شده است.

او تعداد گواهی بهداشتی حمل صادر شده را ۴۴۰ مورد و تعداد مراجعان به درمانگاه‌های دامپزشکی را ۸۱۵ نفر اعلام کرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close