اخبار بروجردویژه ها

کاهش۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در بروجرد با ایمن‌سازی محورها

روزهای بروجرد– رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد گفت: تلفات جاده‌ای با اقدامات اصلاحی و ایمنی در جاده‌های شهرستان بروجرد بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

محمد ایرانشاهی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: در نیمه اول امسال اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت محورهای بروجرد به اراک، بروجرد به اشترینان،  بروجرد به خرم آباد به طول ۱۲ کیلومتر هزینه شده است.

او اظهار داشت: همچنین روکش آسفالت راه‌های روستایی که بصورت آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی به طول ۲۵ کیلومتر شامل روستاهای چم صیدی، کولیدر، اسدخانی، رحیم آباد، رضاآباد، برده سره با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای بروجرد گفت: ترانشه برداری و حذف نقاط حادثه‌خیز در محورهای روستایی سنگ سفید، بیچون، گوشه محسن‌بن‌علی و محور گردشگری ونایی با عملیات ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و همچنین اصلاح پیچ دهکرد جاده بروجرد به اراک در حال اجرا با حجم ۱۰ هزار متر مکعب می‌باشد.

ایرانشاهی با اشاره به انعقاد قرارداد نصب نیوجرسی در جاده بروجرد به اشترینان به طول ۱۰ کیلومتر افرود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال منعقد گردیده که تاکنون ۲ کیلومتر از آن اجرا شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال سه کیلومتر دیگر از آن نیز اجرا شود.

او اظهار داشت: خط کشی راه‌های مواصلاتی به طول ۲۷۰ کیلومتر در محور‌های اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از اقدامات بعدی این اداره بوده است. 

او بیان کرد: نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده از جمله نصب استوانه ایمنی، بشکه ایمنی، گل میخ، فلش بتنی، نصب شبرنگ گاردریل، نصب سرعت‌کاه پلاستیکی، علائم ایمنی و هشداری و همچنین تعمیر و مرمت گاردریل جمعا به تعداد چهار هزار و ۵۰۰ عدد انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد با اشاره به بهسازی و پاکسازی حریم راه‌ها گفت: این عملیات  شامل اصلاح شیب شیروانی، علف زنی، پاکسازی سازی نخاله‌های ساختمانی و صنعتی و همچنین ایجاد قنو به طول ۲۵۰ کیلومتر انجام شده است.

ایرانشاهی با اشاره به سرویس و نگهداری روشنایی جاده‌های مواصلاتی به طول ۲۸ کیلومتر افزود: لکه‌گیری جاده‌های روستایی ۵۰ روستا با آسفالت گرم و لکه گیری جاده‌های اصلی با ۲ هزار و۵۰۰ تن آسفالت از دیگر اقدامات بوده است.

او اظهار داشت: در نیمه اول امسال  افتتاح زیر گذر پادگان مهندسی و زیرگذر دودانگه با اعتبار بیش از ۱۰۰  میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌ها بوده‌است.  

او با اشاره به اینکه جلوگیری و برخورد قانونی با متجاوزین حریم راه به تعداد ۹۲ فقره بیان کرد: نصب برج نوری در جاده بروجرد به اشترینان و نهاوند در مقاطع حادثه خیز سه راهی نهاوند، تقاطع رضا آباد و تقاطع جعفرآباد با اعتبار ۷/۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بوده است‌.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد گفت: زیرسازی و بهسازی جاده‌های روستایی شامل چم صیدی، مله کبود، دره بیداد، کوشک، قلعه حاتم، بازگیر، گنجینه، سواران دره قلعه محمد ضیا و ده سرخه به طول ۱۵ کیلومتر و تنقیه و لایروبی ۱۰ دستگاه پل‌ در جاده‌های مواصلاتی از دیگر اقدامات راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد بوده است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close