اخبار جهان

موگرینی: اتحادیه اروپا قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را ندارد

روزهای بروجرد- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پیشنهاد اعمال تحریم های جدید علیه ایران، تاکید کرد که قصد چنین کاری را ندارند.

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «فدریکا موگرینی»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در رابطه با تهیه یک سند محرمانه از سوی بریتانیا، فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، اعلام کرد که این اتحادیه قصد ندارد دست به چنین کاری بزند.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک در این باره اظهار داشت: در حال حاضر پیش بینی نمی کنم در مورد تحریم های جدید بحث و گفت و گو شود بلکه درباره اجرای کامل مفاد توافق بر سر پرونده هسته ای ایران صحبت خواهیم کرد.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از یک سند محرمانه مطلع شده که فاش می کند بریتانیا، فرانسه و آلمان یک سری تحریم های جدید علیه ایران به دلیل برنامه موشک های بالستیک و نقش آن در جنگ سوریه آماده کرده و در تلاش هستند با این کار ادامه پایبندی آمریکا به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی را تضمین کنند.

در همین راستا نیز، دو منبع آگاه اعلام کرده بودند که سند مذکور جمعه گذشته برای دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شده تا آنها نیز از اعمال تحریم های جدید اتحادیه علیه ایران پشتیبانی کنند چرا که چنین کاری باید به تایید تمامی اعضا برسد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close