اخبار ایران

جهانگیری: درباره مصوبه مجلس، نامه ای به آیت‌الله جنتی داده‌ایم / با تدبیر رهبری، مدیریت هسته ای به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده است

روزهای بروجرد- معاون اول رئیس جمهور گفت: یک نامه به آقای جنتی در مورد مصوبه روز گذشته مجلس داشتیم. با تدبیر رهبر انقلاب مدیریت هسته ای به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری بخاطر کرونا اقتصاد آسیب جدی دیده و در تابستان یک ریزش شغلی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتایی داشتیم.

وی در خصوص تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس با بیان اینکه مجلس اصلا نباید در مسائل اجرایی دخالت کند، گفت: یک نامه به آقای جنتی در مورد مصوبه روز گذشته مجلس داشتیم با تدبیر رهبر انقلاب مدیریت هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده است.

جهانگیری بیان کرد: بر اثر اتفاقاتی که رخ داد موضوع هسته‌ای به یک موضوع مهم تبدیل شد و نیاز بود مدیریت متمرکز روی آن صورت گیرد و لذا شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار این امر بود؛ حتی ما در دولت هم در حد گزارش‌گیری در جریان قرار می‌گرفتیم و دولت در تصمیم‌گیری هم دخالت نمی‌کرد. ضمن اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی هم به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد.

وی گفت: اینکه مجلس به این موضوع ورود کرده، به مصلحت نیست. جمهوری اسلامی ایران بر اساس تدبیری که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، مقاومت هوشمند در برابر فشار حداکثری را اتخاذ کرده ایم و مردم عزیز مقاومت کردند و همه مسئولان باید در برابر مردم سر تعظیم فرود آورند. این فرصت را در اختیار مسئولان قرار دادند تا فشار حداکثری را به شکست بکشانند. مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close