اخبار بروجردویژه ها

آمار سرطان در بروجرد؟

روزهای بروجرد- آمار سرطان در ایران به دلیل حرکت جمعیت کشور به سوی پیری در حال افزایش است، مسئولان بهداشتی نیز هرازگاهی هشدارهایی در این باره می دهند. 

 در این میان آنچه که مشاهدات میدانی و مقایسه آمار چند سال پیش سرطان در بروجرد نشان می‌دهد تعداد بالای افراد مبتلا به سرطان در این شهر است.

آخرین آماری که از تعداد بیماران سرطانی بروجرد اعلام شده به سال ۹۵ برمی‌گردد که بیش از هزار نفر اعلام شد آماری که اگر با میانگین کشوری ابتلا به سرطان مقایسه شود بسیار عجیب به نظر می رسد.

نرخ بروز سرطان‌ها در آخرین آمار برنامه ملی ثبت سرطان ایران در سال ۹۶، ۱۶۹ مورد در ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است که با مقایسه آن با آمار افراد مبتلا به سرطان در همان سال به تعداد بالای افراد سرطانی در بروجرد نسبت به میانگین کشوری می رسیم.

برخی بیماران سرطانی مراجعه کننده به شهرهای دیگر نیز به نقل از مسئولان این مراکز درمانی از مراجعه بالای بروجردی های مبتلا به سرطان خبر می‌دهند.

به نظر می رسد بروزرسانی آمار سرطان در بروجرد برای بررسی دقیق شرایط موجود ضروری است و در صورت تایید این فرضیه که آمار افراد سرطانی در شهرستان بیش از نرم کشوری است شبکه بهداشت و درمان موظف است در این باره رویکردهای پژوهشی-علمی را انجام دهد و علل احتمالی آن را به آگاهی مردم برساند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close