اخبار ایران

معاون شورای انقلاب فرهنگی: حجاب با شتاب در حال افول است

روزهای بروجرد- معاونت زنان در شورای انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر در زمینه حجاب با افول روبرو هستیم و قطعا این افول بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، فرشته روح افزا، معاونت زنان در شورای انقلاب فرهنگی در مناظره پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب که با حضور پروانه سلحشوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر حجاب در کشور یک ارزش تلقی می‌شود؟ گفت: نمی‌توانم در خصوص همه آحاد جامعه اظهارنظر کنم، چرا که آحاد جامعه شامل جوانان، میانسالان، افراد مسن، فرهیختگان، دانشگاهیان، کم‌سوادان و بی‌سوادان و… در کشور می‌شوند و نمی‌توان در خصوص همه این افراد اظهارنظر کرد، اما باید بگویم در برخی از آحاد جامعه حجاب ارزش است، اما برای برخی افراد دیگر مانند سلبریتی‌ها حجاب قابل قبول نیست.

وی با اشاره به پژوهشی که اخیرا از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص حجاب انجام شده، گفت‌: آن چیزی که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد، در واقع برخی از پژوهشی بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۱ انجام شده بود و مرکز پژوهش‌ها بخشی از آن را منتشر کرد و در واقع یک پایان‌نامه پژوهشی بود.

معاونت زنان در شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر درست عمل کرده بودیم، این مقدار بی‌حجابی که در حال حاضر در جامعه با آن روبرو هستیم، وجود نداشت، چرا که مردم ما فرهیخته‌اند و بهترین را انتخاب می‌کنند.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا بعد از چهل سال توانسته‌ایم زنان و دختران را به باور حجاب برسانیم؟ گفت: حقیقت این است که دستگاه‌های مختلف در این زمینه به درستی عمل نکردند، چرا که اگر اینگونه بود، بیشتر بچه‌های ما به پوشش و رفتار حیامدارانه تجهیز بودند. هیچ دستگاهی در این جامعه کار ایجابی نکرده و فقط نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و کار سلبی می‌کند که خروجی آن نیز خوب نبوده است. معتقدم به هیچ موجودی نمی‌توان زور گفت چه برسد به انسان.

وی با بیان اینکه پیامبر همیشه منطقی صحبت می‌کردند، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها هیچ کار مفیدی صورت نگرفته است و حتی یک فیلم،‌ تئاتر، کتاب یا کلیپ در خصوص حجاب ساخته نشده است. سخنرانی‌هایی برگزار شده، اما کافی نبوده است. متاسفانه سیاستگذاری‌ها نیز به جا نبوده و در جهت عکس عمل کرده است و از آنجایی که به درستی عمل نکرده‌ایم، همین مقدار دختر باحجابی ک در جامعه می‌بینیم فقط باید سپاسگزار باشیم.

روح‌افزا درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت حجاب در آینده گفت: اگر با این روال پیش برویم و با این مدل قدم برداریم قطعا در این زمینه افت خواهیم کرد، چرا که در حال حاضر درباره حجاب با افول روبرو هستیم، اما قطعا این افول بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حجاب افول داشته، اما شتابی در آن دیده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر حجاب با شتاب در حال افول است، البته مولفه‌های دیگری نیز تاثیرگذار است مانند اشتغال، تحصیلات، موضوعات اقتصادی و اجتماعی که در جامعه با آن روبرو هستیم نیز بر افت حجاب تاثیر مستقیم دارد و این شتاب را بیشتر می‌کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close