لرستان

استاندار: ۱۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان بر لزوم تسریع در روند اجرای نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

فرهاد زیویار در جلسه شورای مسکن لرستان که در محل استانداری استان برگزار شد، با اشاره به زمین‌های ۷۸ هکتاری منطقه الفت‌آباد دلفان، پروژه‌های ۷۱۵ واحدی این شهرستان و ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله شهرداری و نظام مهندسی با عنایت به جلسات قبلی در خصوص این مجموعه که حدود ۴۰ هکتار از زمین‌های مذکور عملیات اجرایی و تسطیح آن‌ها آماده شده در اسرع وقت ضمن فازبندی حداکثر در یک فرایند سی چهل‌روزه در خصوص صدور پروانه و سایر امورات، اقدامات لازم را به عمل آورند تا انتظارات مردم زودتر برآورده و رتبه استان هم در خصوص بحث مسکن ملی چند پله تغییر کند.

وی در خصوص دو مجموعه ۷۱۵ واحدی استان، تصریح کرد: این دو مجموعه پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و نواقص آن‌ها مربوط به آب، برق و گاز و بحث آسانسور است که به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید شد در اسرع وقت و حداکثر تا دو روز آینده مستندات لازم تکمیل و کم و کسری‌های این پروژه‌ها حداکثر تا ۴۰-۳۰ روز آینده رفع و رجوع شود و این آمار هم به کارنامه کلی مسکن استان اضافه شود.

استاندار لرستان با اشاره به پروژه ۲۶۰ واحدی شهرستان خرم‌آباد، اضافه کرد: به جهت مشکلی که برای این پروژه به وجود آمد و چند نفر از همشهریان دچار حادثه شدند، به دلیل مشکلات قضایی به وجود آمده بنا شد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متولی مباحث قضایی شود و همزمان کارهای اجرایی هم دنبال شوند و روند نهضت ملی مسکن در استان شتاب بیشتری پیدا کند.

۱۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است

زیویار به تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه بانک‌ها عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات نداشتند جلسات هفتگی طی یک‌ماه اخیر با حضور مدیران عامل آن‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: تاکنون تغییراتی انجام شده اما کافی نیست، فرصت کوتاهی به بانک‌ها داده شد تا بتوانند در یک بازه زمانی کوتاه خود را به نورم تعیین‌شده برسانند.

استاندار لرستان با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در لرستان نیاز است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۳۰ هکتار زمین تأمین شده، در خرم‌آباد قریب ۴۰۰ هکتار با ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد توافق اولیه قرار گرفته و ادامه فرایند آن نیز از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی انجام و به نتیجه خواهد رسید.

زیویار بیان کرد: همچنین در دورود حدود ۱۸۰ هکتار از زمین‌های صنایع دفاع کارشناسی شده که در مرحله تهاتر است.

الحاق زمین به شهرهای زاغه و معمولان

وی تصریح کرد: در جلسه کارگروه زیربنایی استان برای اقدام ملی مسکن زمین به دو شهر زیر ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار گرفت و به معمولان و زاغه الحاق شد که برای تائید نهایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح خواهد شد.

استاندار لرستان اظهار کرد: در صورت به سرانجام رسیدن توافقات با ارتش و صنایع دفاع و تصویب زمین‌های الحاقی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای تأمین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن به نورم استانی خواهیم رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close