اخبار ایران

رییسی: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، مطالبه مردمی بود

روزهای بروجرد- حجت الاسلام رییسی گفت: والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آنها پیگیر بازگشایی مراکز آموزشی بودند.

رییس جمهور ضمن قدردانی از والدین دانش آموزان و دانشجویان گفت: امروز به دلیل اینکه موضوع کرونا دغدغه جدی نیست، لازم بود تا مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند؛ با این وجود باید اصول بهداشتی هم رعایت شود.

اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در اولین جلسه امسال خود، تصمیم به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و بازگشت به آموزش حضوری را اتخاذ کردند.

براساس مصوبه این ستاد، مدیران مدارس و روسای دانشگاه‌ها که از مصوبه این ستاد برای بازگشایی سرپیچی کنند به هیات تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

به همین جهت از روز ۱۴ فروردین دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس خود حاضر شدند.

همان روز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت «تزریق دز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دز دوم به ۹۰ درصد و تزریق دز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و تزریق دز سوم ندارند. به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب رسید.»

پیش‌تر حجت الاسلام رییسی اسفند پارسال گفته بود «در این دوسال که از شیوع کرونا می‌گذرد، گزارش‌های نگران کننده‌ای از نتایج پایش‌های علمی به دست آمده و ضرورت دارد وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تأکید داشته باشند.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close