اخبار بروجردویژه ها

کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه در قطب تولید سیب

روزهای بروجرد– مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه برای محصول سیب شهرستان خبر داد.

ایسنا: جواد گودرزی اظهار کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی در بروجرد هشت هزار و ۶۵۰ تن است که این میزان فضای ذخیره‌سازی، جوابگوی تولیدات بروجرد نیست.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش بالای تولید سیب در بروجرد، لازم است که ۱۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای ایجاد شود تا بخش دیگری از تولیدات سیب نگهداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: بیش از ۴۸ هزار تن انواع سیب گلاب و پاییزه سالانه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: هرساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.

او بیان کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش به‌عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و… هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به‌عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close