اخبار بروجردلرستان

بارش برف ۱۴۵ مسیر روستایی لرستان را مسدود کرد

روزهای بروجرد– مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بارش برف مسیر ۱۴۵ مسیر روستایی این استان را مسدود کرد که نیروهای امدادی در حال بازگشایی این مکان ها هستند.

مهدی پازوکی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به علت بارش برف ۹۰ راه ارتباطی روستایی در الیگودرز، ۴۰ مسیر روستایی در بروجرد و ۱۵ مسیر روستایی در شهرستان بروجرد مسدود شده است.

او اظهار داشت: همچنین گردنه های گله بادوش، آبشار و امامزاده نیز در شهرستان الیگودرز مسدود هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه تردد در مابقی مسیرهای استان باز است، ادامه داد: در صورت لزوم تردد از مسیرهای صعب العبور و گردنه های استان از زنجیر چرخ استفاده شود.

پازوکی با اشاره به بارش برف در برخی از شهرهای لرستان، گفت: بارش برف در محورهای چهار شهرستان نورآباد، ازنا، الیگودرز و بروجرد گزارش شده‌ و گشت‌های راهداری در جاده‌های این شهرستان‌ها مستقر هستند.

بنا بر اعلام هواشناسی استان بارش باران و برف با فعالیت ۲ موج سامانه بارشی در استان طی هفته جاری قابل انتظار است.

همراهی هوای سرد با این سامانه سبب رگبار برف در شهرهای سردسیر و بارش برف در گردنه ها و نواحی کوهستانی خواهد شد،و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از دیگر پدیده های جوی در این مدت است.

از پنجشنبه بعدازظهر تا پایان وقت جمعه نیز شرایط جوی منطقه به نسبت آرام است و همزمان با فعالیت این ۲ موج بارشی، بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف، مه الودگی و کاهش میدان دید، کاهش دما رخ خواهد داد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close