لرستان

معاون استاندار لرستان: نظارت بر ساخت‌وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی آمادگی برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت‌وساز را داشته باشند.

گودرز امیری در کارگروه ویژه برخورد با تخلفات ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز اظهار کرد: برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز عزم و جدیت در همه دستگاه‌های اجرایی به وجود آید.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل بخصوص در ایام تعطیل داشته باشند تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در همان نقطه شروع جلوگیری کنند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: قبل از صدور پروانه ساخت باید ارتفاع ساختمان و بنا مشخص و با نظارت مداوم نظام‌مهندسی و شهرداری در ساخت‌وساز از تخلفات جلوگیری شود.

امیری اضافه کرد: رویکرد ما در مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز، اقدام پیشگیرانه است و شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف‌اند هر جا مصالح ساختمانی مشاهده کردند، مجاز بودن ساخت‌وساز را بررسی و در صورت غیرقانونی بودن نسبت به برخورد قانونی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در تخریب بناهایی که به هر شکلی غیرمجاز ساخته می‌شوند تبعیضی نباید صورت گیرد و با تسریع در طی مراحل قانونی و با هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی برخورد و اقدام لازم به عمل آید.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: تغییر کاربری امور اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه روستاها، مناطق کشاورزی و حتی در داخل حوزه شهری در حال گسترش بوده و در این راستا ورود جدی و مؤثر دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی امری ضروری است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات و اقدامات صورت گرفته در راستای برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز پرداختند و در پایان بر همکاری دستگاه قضا بر تسریع در روند رسیدگی به نظارت دقیق و جدیت شهرداران، بخشداران و دهیاران در ارائه گزارش تخلفات در شهرها و روستاها، تسریع در روند بازنگری طرح هادی روستاها توسط بنیاد مسکن و پیگیری‌های لازم در تخریب تفکیک‌های غیرمجاز تأکید شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close