اخبار بروجرد

بازدید معاون سازمان نوسازی مدارس کشور از طرح‌های عمرانی مدارس بروجرد

روزهای بروجرد- معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: فرهنگ مدرسه سازی باید پیش از گذشته در کشور نهادینه شود و همه وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی در بازدید از طرح‌های عمرانی نوسازی مدارس بروجرد افزود: شهرستان بروجرد از جمله شهرهای عالم‌پرور و فرهنگ‌دوست کشور است که باید با این پیشینه در حوزه مدرسه‌سازی این شهرستان بیش از پیش تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش خواهد شد علی رغم کمبود بودجه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های خیریه و بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی تلاش شود.

وی اظهار داشت: همه تلاش این است با افزایش کلاس‌های درس در محلات محروم علاوه برمحرومیت زدایی، مدارس حاشیه شهرها نیز توسعه یابند.

وی با تاکید براینکه ساماندهی و کمک به مدارس حاشیه شهرها در اولویت است، بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از بنیادی‌ترین نهادهای توسعه کشور است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز گفت: از آغاز سال جاری تعداد ۲۳ پروژه فعال در قالب ۸۹ کلاس درس با مشارکت خیرین در شهرستان بروجرد آغاز شده است.

 امیر غفوری‌نژاد افزود: در سال جاری توانسته‌ایم تعداد هفت پروژه در قالب ۲۷ کلاس درس در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۶ پروژه فعال۶۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی با اعتباری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال در بروجرد در دست ساخت است.

نماینده بروجرد نیز در این جلسه با اشاره به پروژه مدرسه مسکن مهر، اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای مسکن مهر بروجرد امید می‌رود این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

فاطمه مقصودی تصریح کرد: پروژه مدرسه زرشکه با توجه به اینکه این روستای دارای جمعیت زیادی است تکمیل و بهره‌برداری از آن فوق‌العاده حائز اهمیت است.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: پروژه مدارس فیض و چمران نیز باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند.

مقصودی اضافه کرد: شهری که علامه شهیدی، آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) و … را در خود پرورانده باید از نظر آموزش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت جهادی در پروژه‌های آموزشی باید صورت گیرد، بیان کرد: زمانی به پیشرفت، رونق و شاخص‌های استاندارد ملی می‌رسیم که به فضای آموزشی توجه شود.

نماینده بروجرد در مجلس با توجه به کسرت دانش آموزان این منطقه و کمبود سرانه آموزشی خواستار توجه بیشتر نوسازی مدارس هستیم به‌نحوی‌که با ایجاد زیرساخت‌های آموزشی مناسب، دغدغه والدین، فرهنگیان و معلمین تا حد زیادی برطرف شود.

 

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close