اخبار بروجرد

ایثار، سرمشق معلم بروجردی

زهره گودرزی- اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام‌آوری چون ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (ص)، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه‌های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلندپایه علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند و امروز معلمان هستند که با تیغ بران علم پر نهر و قلم پر مهرشان به مصاف دشمن زبون جهالت می‌روند و دل‌سیاهی را می‌شکافند و سپیدی را با خود به ارمغان می‌آورند.

معلم بروجردی که با آسیب‌دیدگی شدید کمر این زحمت را به جان می‌خرد و در کلاس درس حاضر می‌شود تا دانش‌آموزانش از کلاس درس دور نمانند و او امروز با این کار خود ایثار را برای دانش‌آموزان خود سرمشق گرفته تا معنای واقعی ایثار را با گوشت و پوست خود لمس کنند.

محمد کردی معلم روستای شاهویران بروجرد براثر شکستگی مهره‌های کمرش مجبور به استراحت در رختخواب شده اما عشق و علاقه او به تعلیم و تربیت او را از کلاس درس دور نکرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از آسیب شدید به مهره‌های کمرم دکتر برای من استراحت مطلق تجویز کرد، ۱۰ روز را در رختخواب استراحت کردم اما تمام حواسم پیش دانش‌آموزانم بود.

کردی تصریح کرد: ۱۲ سال سابقه تحصیل دارم و با شیوع بیماری کرونا دو سال است که تدریس از طریق شبکه شاد صورت می‌گیرد امسال نخواستم که دیگر از شبکه شاد تدریس کنم.

معلم بروجردی خاطرنشان کرد: دبستان ابتدایی شاهویران بروجرد دارای ۶۰ دانش‌آموز است که در سه کلاس درس مشغول یادگیری هستند.

وی اضافه کرد: امسال قرار بر این شد که پایه اول و سوم ابتدایی را تدریس کنم بعد از شکستگی مهره‌های کمرم به من گفته شد که از طریق شبکه شاد تدریس کنم چون دانش‌آموز پایه اول داشتم، خواستم که در کلاس حضور داشته باشم.

کردی بیان کرد: دو معلم دیگر مدرسه صبح‌ها به سراغم می‌آیند و کمک می‌کنند در صندلی عقب دراز بکشم و زمانی هم که پیاده می‌شوم زیر بغلم را می‌گیرند.

معلم بروجردی در پاسخ به این سؤال که به این شکل تدریس برای شما سخت نیست؟ جواب داد: قبلاً بالای سر هر دانش‌آموز می‌رفتم و درس‌های آن‌ها را بررسی می‌کردم اما در این شرایط دانش آموزان باید یکی‌یکی به کنار من بیایند تا تکالیف آن‌ها را بررسی کنم.

وی اظهار کرد: این روش باعث می‌شود که زمان بیشتری صرف شود اما اینکه مرتب معلم عوض شود برایشان سخت است در واقع یک دوگانگی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close