اخبار بروجرد

۱۵ واحد صنعتی در بروجرد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

روزهای بروجرد– رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: در راستای احیا و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان ۱۵ واحد صنعتی بروجرد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

محمد اصل مرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو سیاست های وزارت صمت، همچنین منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه‌های تدوینی حمایت از تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برنامه های تدوینی حمایت از تولید در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره از قبیل رونق تولید و تبصره ۱۸ و سرمایه در گردش در دستور قرار داده و به صورت مستمر به شناسایی واحد های صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل می‌پردازد.

اصل مرزی بیان کرد: بر این اساس تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۸ درصد به داروسازی اکسیر پرداخت شده تعداد ۱۵ واحد دیگر صنعتی احصا شده در نوبت پرداخت تسهیلات هستند.

رییس اداره صمت بروجرد اضافه کرد: این واحدها در آینده نزدیک موفق به دریافت تسهیلات خواهند شد و پیش بینی می‌شود تمامی این واحدها بتوانند وضعیت اشتغال شهرستان را ارتقا بدهند.

وی ادامه داد: از جمله این واحدها صنایع غذایی دامون بروجرد و رز پلاست و سامان کاشی بوده که در نوبت پرداخت هستند.

وی از جمله برنامه های اولویت دار سازمان صنعت معدن و تجارت رایزنی با بانک ها از جمله بانک ملی مرکزی دانست و یادآور شد: نحوه حمایت کارساز از واحدهای صنعتی را به دنبال دارد بطوری که با استفاده از خدمات اعتباری بانک ملی واحدهای صنعتی بدون داشتن سرمایه و نقدینگی بتوانند مواد اولیه و تجهیزات را تامین نموده و بصورت اقساط به بانک پرداخت نمایند.

وی گفت: همچنین تسهیلات تبصره ۱۶ سیاست حمایتی از اصناف از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت معدن و تجارت است تا واحدهای صنفی بتوانند از این تسهیلات برای توسعه و گسترش فعالیت‌های حوزه صنفی بهره مند شوند

وی اظهار داشت: در زمینه دانش بنیان هم طرح هایی مانند ترکیب چند میوه برای تهیه مربای بدون قند و همچنین ترکیب رزین و نئوپان در صنایع ساختمانی در مراکز پارک علم و فناوری با مراکز دانشگاهی در دست بررسی است

وی گفت: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۶۱۵ واحد صنعتی در مجموع ۳۴ درصد صنعت استان لرستان را به خود اختصاص داده است.

اصل مرزی اظهار داشت: از تعداد ۶۱۵ واحد صنعتی تعداد ۲۶۴ واحد غیر فعال و نیمه فعال و تعداد ۳۵۱ فعال می‌باشد

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close