اخبار بروجردویژه ها

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد: ۴ اتاق ایزوله ویژه کرونا ویروس در بیمارستان‌های بروجرد ایجاد شد

روزهای بروجرد- معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با بروز احتمالی کرونا ویروس اتخاذ شده و ۴ اتاق ایزوله تنفسی در بیمارستان آیت الله بروجردی و شهید چمران ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش مهر، شهرام ممدوحی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان در محل فرمانداری بروجرد با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل آسا گفت: در حال حاضر ۸۳ خانه بهداشت در سطح شهرستان داریم که اکثر آنها در دشت سیلاخور پایین مستقر هستند که ممکن است بر اثر بارش‌های دو روز آینده دچار آب گرفتگی شوند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۰ پایگاه درمانی هم وجود دارد که احتمال آب گرفتگی آنها هم می‌رود.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به بروز بیماری کرونا ویروس جدید در کشور ادامه داد: این مسأله‌ای همه گیر در تمام دنیا است که در کشور تا ظهر امروز تعداد ۸ نفر بر اثر این بیماری فوت شده و ۴۳ نفر نیز مبتلا شده اند.

ممدوحی یادآور شد: علائم ۸۰ درصد مبتلایان به این بیماری همانند سرماخوردگی بوده و ۲۰ درصد مابقی علائم شدید پیدا می‌کند که از این ۲۰ درصد ۳ درصد منجر به مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه با رعایت موارد بهداشت فردی این مساله کنترل می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر موارد مشکوک بیماری کرونا در بروجرد مشاهده شده است که به تمامی مراکز درمانی نمودار خطی بیماری‌های تنفسی را اعلام کرده ایم، آموزش‌های لازم را ارائه داده ایم و یک طبقه از بیمارستان آیت اله بروجردی را به بیماران احتمالی اختصاص داده ایم.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: سه اتاق ایزوله تنفسی در بیمارستان آیت اله بروجردی و یک اتاق ایزوله در بیمارستان شهید چمران بروجرد ایجاد کرده ایم و برای مراکز درمانی یک دستگاه آمبولانس بصورت ویژه اختصاص داده ایم.

ممدوحی گفت: مردم باید از حضور در مراکز تجمعی پرهیز کنند و با افراد تا یک و نیم متر فاصله بگیرند.

وی یادآور شد: بیمارستان آیت اله بروجردی آمادگی کامل برای بستری بیماران را دارد و باز در صورت شیوع بیماری تمهدیدات لازم برای بستری شدن بیماران در بیمارستان کوثر بروجرد وجود دارد.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد تاکید کرد: این بیماری هیچگونه دارویی ندارد و مردم فقط با شستن مرتب دست‌ها و رعایت بهداشت فردی روزانه می‌توانند از ابتلای به این بیماری پیشگیری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close