اخبار بروجردویژه ها

با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور؛ پاسگاه محیط بانی بیشه دالان بروجرد افتتاح شد

روزهای بروجرد- همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر، پاسگاه محیط بانی بیشه دالان با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور، استاندار لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۷ در ۲۲۵ متر مربع زیر بنا و با اعتبار معادل ۷۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا این پاسگاه محیط بانی در سه طبقه احداث شده و شامل پارکینگ و محیط بانی و مجهز به مانیتورینگ تالاب است.

وسعت تالاب بیشه دالان ۹۰۳ هکتاربود که در سال های اخیر در اثر تخریب محیط زیست کاربری اصلی خود را از دست داده به کمتر از ۴۰۰ هکتار رسیده است.
تالاب بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی بروجرد و در دشت سیلاخور واقع شده است.

۳ میلیون هکتار تالاب در کشور وجود دارد

 معاون سازمان محیط زیست کشور در آئین افتتاح پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد گفت: در کشور سه میلیون هکتار تالاب وجود دارد که اگر به درستی حفاظت شوند نقش موثری در مدیریت صحیح آب دارند.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهارداشت: تالاب ها شاهکار خلقت خداوند هستند که متاسفانه این تالاب ها در کشور بدرستی حفاظت نشده اند در حالی که زنده نگه داشتن تالاب ها علاوه بر رونفق گردشگری و اقتصادی می توانند نقش موثری در مدیریت صحیح آب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از سیل ۶۷ درصد تالاب ها خشکیده بود، بیان کرد: تالاب انزلی از پرآب ترین تالابهای منطقه در حال خشک شدن است و در دیگر مناطق کشور وضعیت به همین گونه است.

 لاهیجان زاده بیان کرد: در لرستان  ۳۰۰ هکتار تالاب وجود دارد که باید مورد محافظت قرار گیرند و چنانچه این تالابها حفظ شوند در آمد خوبی برای جوامع محلی در پی خواهد داشت.

معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان‌ محیط زیست کشور اضافه کرد: تالاب های مناطق کوهستانی لرستان ارزش اکوسیستمی بالایی دارند که حفاظت از این تالاب ها به رونق گردشگری کمک‌می کنند و باعث رونق اقتصادی می شود.

وی یادآور شد: ۳۰۰ هزار از اراضی لرستان مطالعه شده و نقشه آن تهیه شده است که برای ارتقا و در جلسه عالی محیط زیست، سهم این استان به بالاتر از ۱۰ درصد برسد. 

استاندار: احیای تالاب‌ها نقش مهمی در توسعه لرستان دارد

 استاندار لرستان نیز در این آیین گفت: حفاظت از محیط ‌زیست و احیای تالاب‎ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان دارد.

سید موسی افزود: باید تلاش شود با حراست و حفاظت از محیط زیست و تالابها در راستای رفاه همه جانبه مرد به ویژه جوامع محلی گام برداشته شود.

وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح کاری کرد تا مردم از احیای محیط زیست و تالابها سود ببرند، همچنین باید برنامهای جامع در محیط زیست تهیه شود تا مردم دچار ضرر و زیان نشوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close