اخبار بروجرد

بررسی وضعیت نامزدهای انتخابات مجلس در بروجرد

روزهای بروجرد- حالا می توان گفت که صحنه انتخابات مجلس در بروجرد پیچیده تر از آنی دانست که پیش بینی می‌شد.

اگرچه این دوره از رقابت ها به نسبت دوره های پیشین با غیبت برخی چهره های مشهور و همیشگی همراه است اما بررسی وضعیت نامزدها نشان می دهد انتخابات در بروجرد آبستن اتفاقات جالبی خواهد بود.

در این یادداشت به بررسی  وضعیت ۷ نامزد مطرح انتخابات مجلس در بروجرد خواهیم پرداخت:

عباس گودرزی: شاید اگر برخی طرفداران وی تا یک ماه پیش و بویژه با رد صلاحیت هادی مقدسی، وی را شانس اول پیروزی می دانستند حالا دیگر احتیاط در کلامشان کاملا آشکار شده است و نگرانی ها بیشتر، یکی از مشکلات عباس گودرزی از دست دادن قسمتی از بدنه رای جریانی حامی خود است. شاهد مثال عدم حمایت بهرام بیرانوند نماینده پیشین بروجرد در مجلس نهم و چهره موجه این جریان فکری است که از دو نامزد دیگر( محمدرضا جابر انصاری و سعید سبزیان ) حمایت کرده است. ضمن اینکه بسیاری از طرفداران و برخی از فعالان ستاد چهار سال پیش عباس گودرزی در دیگر ستادهای نامزدهای این جریان( محمدمهدی محبوبی، محمدرضا جابر انصاری و سعید سبزیان) مشغول فعالیت هستند.

سعید سبزیان: وی به طور بالقوه شرایط پدیده شدن در انتخابات مجلس را دارد. روستاهای جنوب بروجرد که از تراکم جمعیتی بیشتری نیز برخوردارند و همچنین قسمتی از جریان اصولگرایی و بخشی از فرهنگیان از جمله پایگاه رای وی به شمار می روند. سبزیان از افراد نزدیک به بهرام بیرانوند است که حمایت قاطع وی را نیز همراه خود خواهد داشت. وی امیدوار است بتواند در دور دوم انتخابات حضور داشته باشد.

محمدرضا جابر انصاری: جابر انصاری در دور نهم انتخابات مجلس نیز شرکت کرد که در آن دوره و با وجود رقبای بسیار قوی که داشت رای قابل قبولی در حدود ۱۱ هزار رای بدست آورد. جابر انصاری نشان داده است که در بین جریان های سیاسی اصولگرا از نفوذ بالایی برخوردار است به طوری که حالا حمایت بهرام بیرانوند را نیز به دنبال خود می بینید. به نظر می رسد شیب رای جابر انصاری به نحو قابل قبولی یک شیب رو به بالاست و وضعیت برای وی در حال بهتر شدن است. جابر انصاری که نشان داده فضای انتخابات را به خوبی می فهمد از شانس های ورود به مجلس یا حداقل راهیابی به دور دوم انتخابات محسوب می شود.

سید محمدمهدی محبوبی: خانواده محبوبی در بین خانواده های سنتی و قدیمی بروجردی شناخته شده و موجه به حساب می آیند و بدون شک این قسمت از آرای شهر که معمولا غیر سیاسی است را همراه خود خواهد داشت ضمن اینکه بسیاری از افراد جریان اصولگرایی نیز از حامیان وی محسوب می شوند. ویژگی اصلی محبوبی کار بدون حاشیه و سلامت اخلاقی و مالی و دوری از تنش زایی است(سابقه وی در فعالیت در شورای شهر دوره سوم) و همین خصلت را به ستاد و طرفداران خود نیز انتقال داده است. محبوبی اگرچه ظاهرا در فهرست اصولگرایان(شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان) حضور ندارد و در بیانیه ای عملکرد آن را نقد کرده است اما همانطور که گفته شد بخش قابل توجه ای از آرای این جریان را در کنار خود خواهد داشت. شیب آرای محبوبی نیز به نحو قابل توجه ای رو به بالا قرار دارد. وی نیز از شانس های راهیابی به مجلس یا حداقل راهیابی به دور دوم انتخابات محسوب می شود.

محمد ابوالفتحی: ابوالفتحی در دوره گذشته اقبال بسیار مناسبی برای ورود به مجلس داشت وی اگر می توانست چند صد رای بیشتر بدست بیاورد به دور دوم راه پیدا می کرد و به احتمال زیاد اکنون برای حضور دوباره در مجلس رقابت می کرد. اوضاع اما در این دوره برای او تلخ و شیرین به نظر می رسد. از یک سو از تعدد کاندیداهای دارای رای دوره قبل به شکل معناداری کاسته شده و این قسمت شیرین ماجراست اما دغدغه وی بیشتر مشارکتی حداقل همانند دوره پیشین در بروجرد است. ابوالفتحی در بخش اشترینان و روستاهای آن نسبت به سایر نامزدها وضعیت بهتری دارد و امیدوار است رای دهندگان به وی در دوره پیش، امسال نیز پای صندوق حاضر شوند ضمن اینکه بخشی از طرفداران علاءالدین بروجردی و هادی مقدسی نیز هم اکنون از وی حمایت می کنند. ابوالفتحی را نیز باید از شانس های اصلی ورود به مجلس و یا حداقل راهیابی به دور دوم انتخابات به حساب آورد.

فاطمه مقصودی: مقصودی تحقیقا بالاترین اقبال را در بین نامزدهای زن استان لرستان برای حضور در مجلس داراست هرچند که در رقابت دشواری نیز حضور دارد. وی در دو دوره گذشته دارای رایی ثابت (حدود ۲۶ هزار رای)که البته بیشتر بر پایه آرای قومیتی بوده است را توانسته بدست آورد. مقصودی را می توان در جذب و حفظ رای در دوره گذشته موفق ارزیابی کرد هرچند رای کافی را برای ورود به مجلس نداشته است اما وی در این دوره و با توجه به ترکیب نامزدها و پیوستن و حمایت بخشی از نیروهای ستادی و طرفداران هادی مقدسی کاملا امیدوار است بتواند به عنوان اولین نماینده زن در استان به مجلس راه یابد هرچند همچنان راه دشواری در پیش دارد. وی را نیز می توان از شانس های راهیابی به مجلس و یا حداقل حضور در دور دوم انتخابات محسوب کرد.

فرج اله شاهوردی زاده: شاهوردی زاده در دور قبل بر پایه رای قومیتی خود توانست حدود ۷ هزار رای را بدست آورد وی امیدوار بود بتواند حمایت جریان اصولگرایی را در انتخابات پیش رو داشته باشد اما با وجود رقبای دیگر چندان جذابیتی برای طرفداران این جریان ایجاد نکرد. شاید ایده آل برای وی این است که شرایط به سمتی پیش رود که برای حضور در دور دوم انتخابات شانسی پیدا کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close