لرستانویژه ها

سهم لرستان در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰هزار و ۷۰۰ واحد است

روزهای بروجرد- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر سازی گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد سهمیه لرستان در طرح اقدام ملی مسکن می باشد.

به گزارش ایرنا محمود محمود زاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در طرح اقدام ملی حرکت ویژه ای در کشور آغاز شد که در مرحله اول بیش از ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی پالایشها صورت گرفته و هم اکنون در مرحله معرفی متقاضیان به پروژه هستیم.

وی اظهار داشت: در استان لرستان در مرحله اول یک هزار و ۷۰۰ نفر نفر ثبت نام کرده اند که این تعداد ۶۱ درصد واجد شرایط بودند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن  مساعدت استاندار و مدیران استانی برای تامین زمین ضروری است تا بتوانیم این خدمت را در اختیار شهروندان لرستان بگذاریم.

محمود زاده افزود: پروژه ای که امروز در لرستان کلنگ زنی شد یک پروژه نادر در کشور است ما سالها بحث بازسازی بافت های فرسوده را داشتیم اما متاسفانه به دلیل مسائل قانونی و اجرایی که تجربه کمتری داشتیم شرایط فراهم نشد.

وی بیان کرد: امروز این مهم در قالب پروژه اقدام ملی انجام شد و یکی از اتفاقات بزرگ بازسازی بافت های فرسوده کشور در لرستان انجام می شود.

وی گفت: در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان و سه هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و سه هزار واحد دربافت فرسوده خواهیم ساخت که اگر شرایط فراهم شود مرحله دوم ثبت نام در استان نیز آغاز خواهد شد.

یکهزار و ۶۸۴ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یکهزار و ۳۰۴ نفر در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و نام نویسی تکمیلی آنها از ۱۶ بهمن آغاز شده است.

جمعیت هر یک از شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود بالای ۱۰۰ هزار نفر می باشد و مابقی شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها بجز کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close