اخبار بروجرداخبار لرستان

نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد – بروجرد اعلام شد

روزهای بروجرد- نرخ عوارض تردد در سه قطعه آزادراه تازه افتتاح شده خرم‌آباد – بروجرد اعلام شد.

به گزارش ایرنا این آزادراه با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت  در سه قطعه احداث و ۱۱ مرداد امسال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

این آزاد راه بخشی از مسیر سراسری آزادراه خرم آباد – اراک و قرار است قطعه اول آن در استان مرکزی ساخته شود و براساس اعلام شرکت بهره بردار آزاد راه، نرخ عوارض این محور برای محدوده لرستان در قالب قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم اخذ می شود.

 بر این اساس عوارض خودروی سواری در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۲۵ هزار ریال، قطعات سوم و چهارم ۱۰۰ هزار ریال و در مجموع معادل ۱۲۵ هزار ریال است، نرخ عوارض خودروی وانت در قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم نیز به ترتیب ۴۰ و ۱۵۰ هزار ریال و در مجموع ۱۹۰ هزار ریال اعلام شده است.

نرخ عوارض برای مینی بوس در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۵۰ هزار، قطعات سوم و چهارم ۲۰۰ هزار ریال و در مجموع ۲۵۰ هزار ریال خواهد بود و رانندگان اتوبوس نیز باید برای قطعه دوم این آزادراه ۸۰هزار، قطعات سوم و چهارم ۳۰۰ هزار و در مجموع ۳۸۰ هزار ریال پرداخت کنند.

نرخ عوارض تردد کامیون ۲ محور در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۸۰ هزار، قطعات سوم و چهارم ۳۰۰ هزار و در کل ۳۸۰ هزار ریال تعیین شده است، همچنین تردد کامیون سه محور در قطعه دوم این آزاد راه ۱۰۰ هزار ریال، قطعات سوم و چهارم ۴۰۰ هزار ریال و در مجموع ۵۰۰ هزار ریال عوارض دارد.

رانندگان تریلی نیز باید برای عبور از قطعه دوم آزادراه خرم آباد- بروجرد ۱۳۰ هزار ، قطعات سوم و چهارم ۵۰۰هزار و در مجموع ۶۳۰ هزار ریال پرداخت نمایند.

 گفتنی است مسیر قدیمی خرم آباد – بروجرد ۱۰۰ کیلومتر طول دارد و با بهره برداری از این آزادراه  تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی رفع شده است و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ کیلومتری مسافت انجام می شود.

طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close