اخبار لرستان

وزیر کشور: اجاره‌ بها به سیل‌زدگان لرستان پرداخت می شود

روزهای بروجرد- وزیر کشور گفت: دولت برای پرداخت هزینه اجاره بها به سیل زدگان در لرستان آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در ستاد مدیریت بحران لرستان در شهرستان پلدختر افزود: سیل زدگانی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده و یا قابل سکونت نباشد می توانند اجاره بها برای اسکان دریافت کنند.

وی بیان کرد: فعال شدن موکب های اربعین نیز برای خدمات رسانی به سیل زدگان بخصوص در بخش تامین غذا ضروری است.

وزیر کشور همچنین از مسئولان استان لرستان خواست تا با جمع بندی خسارت‌های سیل حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده برای تصمیم گیری آن را به هیات دولت ارایه کنند.

بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از ۱۲ فروردین ۲۴ ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.

تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات ۱۳ فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد – پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون ۱۴ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است که همین می تواند ناشی از اطلاع رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close