اخبار ایران

فرمانده کل سپاه: پروژه جنگ بسته شد/ برای ساختن کشور عجله داریم

روزهای بروجرد- فرمانده کل پاسداران با بیان اینکه ایران قدرت آمریکا را تنزل داد‌‌، گفت: آمریکا با ترور شهید سلیمانی خطایی راهبردی کرد اما ‌با این کار، مبارزه علیه آمریکا ‌جهانی شد.

به گزارش فارس سردار حسین سلامی درکنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر خطاب به مردم ایران افزود: با اطمینان قلب و آرامش روزگار را پشت سر بگذارید برای ساختن کشور عجله داریم ما دیگر در هیچ عرصه‌ای نگران نیستیم زیرا از فراز اراده دشمنان عبور کرده و آنها را پشت سر گذاشته ایم.

وی اضافه کرد: دشمن فرسوده، افسرده، پوسیده، نگران و مضطرب است و آنها آب در لانه‌های خود کردند که امروز سیلابی در جهان اسلام شروع شده‌است و و مطمئن هستیم در آینده‌ای نه چندان دور آنها را با خود خواهد برد.

سلامی تاکید کرد: مبارزه علیه آمریکا با شهادت سردار سلیمانی جهانی شد و این خطای بزرگ آنها بود و همیشه بر اثر خطاهای خود شکست می‌خورند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به عنوان سرباز کوچک ملت پای همه ۵۰ میلیون ایرانی که در تشییع پیکر سردار سلیمانی به خیابان‌ها آمدند و در خلق این حماسه حضور داشتند را می‌بوسم زیرا نمی‌توان از این دستاورد، دستاوردی بزرگتر تصور کرد.

سلامی ادامه داد: دشمنان فکر می کردند ملت ایران با تهدید عقب می‌نشیند و با ترساندن ما به هدف‌های خود می‌رسند اما با حمله‌ای که به پایگاه‌های آمریکا شد، هیمنه آنها شکسته شد.

وی گفت: این عملیات استثنایی تاریخ که با نام مقدس یا زهرا (س) در قالب انتقام سخت آغاز شد همه محاسبات دشمن را در هم فروریخت و به اعتبار ملت ایران در ارتفاع بلند جهان افزود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران با انتقام سخت آن شکوه بزرگ را دریافت و طبل جنگ خاموش و پروژه جنگ افروزی دشمنان بسته شد، چون مردم نترسیدند، ایستادند و اکنون با آرامش به راه خود ادامه می‌دهیم.

سلامی ادامه داد: می‌دانیم دیگر هیچ کسی فکری برای جنگ علیه مردم ایران ندارد این میزانی برای ارزیابی قدرت این ملت است و بازدارندگی ما را کامل‌تر کرد.

وی با بیان اینکه آثار وجودی شهیدان همچنان درنصرت‌های الهی این امت هویدا است گفت: گرفتار شدن آمریکایی ها و عبور با افتخار ملت ایران از هشت سال دفاع مقدس همه از نصرت‌های الهی بود و نشان داد ملت ایران از شکوه ظاهری امپراتوری‌ها نمیترسند، عقب نمی‌نشینند و به این وعده خدا و سنت او ایمان آورده‌اند.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن همه عرصه‌ها را به میدان جنگ تبدیل می‌کند، اکنون نوبت به عرصه اقتصادی برای فلج کردن و از بین بردن اعتماد مردم به نظام، رهبر معظم انقلاب و ارکان جمهوری اسلامی رسیده‌است.

سلامی افزود: همه تهاجم فرهنگی بی‌سابقه باهمه ابزارهای مدرن را از آسمان و زمین علیه ملت ایران دیدیم و سال‌های سال آتش تهاجم‌های فرهنگی بر قلب‌های جوانان بارید تا آنان را از مسجد و اسلام دور و از حجاب گریزان کنند و آنها را در خیابان‌ها در مقابل نظام قرار دهند.

 وی ادامه داد: ما تهاجم سیاسی همه جانبه دشمن را تجربه کردیم که می‌خواست یک ائتلاف جهانی بسازد و ایران بزرگ را منزوی کند.

سلامی یادآور شد: اما دیدید چگونه ایران به عنوان یک قطب و محور در معادلات سیاسی منطقه و جهان محور همه اتصالات و ارتباطات سیاسی دنیا شد و پروژه انزوا را با شکست روبرو کرد.

وی گفت: دشمن تمام عملیات روانی خود را به کار برد تا قلب‌ها را بلرزاند، مردم ما را بترساند و تردید ایجاد کند اما مردم ثابت قدم‌تر شدند و در مقابل مشکلات ایستادند و عظمت و شکوه یک مقاومت استثنایی و مثال زدنی را در جهان به نمایش گذاشتند.

سلامی اضافه کرد: آنها با توطئه تکفیری‌ها تلاش کردند انرژی مقاومت در جهان اسلام را داخلی کنند اما باز هم نظام و جبهه مقاومت در یک نبرد سرسختانه این سیاست دشمن را در هم کوبید و آن را با شکست مواجه کرد.

وی گفت: دشمن از هر جبهه‌ای که وارد شد راه بسته شد چون خداوند امکان غلبه کفار بر مومنان را نمی‌دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن در میدان‌های زیادی بصورت مستقیم و غیر مستقیم شکست خورد ارتفاع کم کرد اما هیچ کاری نتوانست انجام دهد.

وی ادامه داد: تاریخ این نبرد ۴۱ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران سرشار از صفحه‌های درخشانی از پیروزی‌های بی نظیر و راهبردی است که شکست دهنده سیاست‌های اساسی دشمن در منطقه و جهان است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ایران بزرگ قدرت آمریکا را تنزل داد او را به صحنه آورد تا گسترش پیدا کند و بعد فرسوده شد و آثار این پوسیدگی را امروز می بینیم.

سلامی با اشاره به حوادث اخیر گفت: سرانجام دشمن تلاش کرد با شهادت سردار قاسم سلیمانی پاسخ همه شکست‌های سریالی و ناکامی‌های متوالی و متعدد خود را در یک نقطه که تجسم روح مقاومت است، جبران کند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این برنامه سال‌ها تلاش کرده بود تا با فشارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت ایران را آماده ریختن به خیابان‌ها کند و در مقابل نظام بایستند.

سلامی افزود: اما همه ملت ایران از هر قوم، نژاد جنسیت و تفکر سیاسی آمدند و دریایی از انسان‌های خروشان تشکیل شد هفت میلیون انسان در تهران زیر تابوت سردار سلیمانی را گرفته بود و بر آمریکای جنایتکار نفرین می‌کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هرچند دشمن تهدید کرده بود اگر عکس‌العملی از ایران ببیند ۵۲ نقطه کشور را هدف می گیرد اما مردم با وجود این تهدید فریاد انتقام سخت می‌دادند و از هیچ چیز نمی‌ترسیدند.

وی ادامه داد: همه آن سرمایه‌هایی که دشمن فکر می‌کرد انباشته است در خیابان‌ها با اشکهای مردم شسته شد و تصویر آمریکا که سرشار از نفرت و ننگ برای ملت ایران بود با نفرت و ننگی بالاتر شسته شد و جهان اسلام انرژی جدیدی برای مقاومت به دست آورد.

سلامی گفت: پرتو هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب با شناخت ژرف و عمیق از تفکر دشمن، سفینه نجات امت را به سمت ساحل هدایت می‌کند و در سایه این رهبر روحانی و وارسته، بیرق دار جهاد که روح مقاومت را در کالبد امت اسلام زنده نگه داشته‌است این امت و ملت به پیش می‌رود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بوشهر محل غروب و مدفن قدرت‌های استعماری و متجاوزان است و حماسه باشکوه ایستادگی مردمان این سرزمین به مدد عالمان بزرگ که روح مقاومت را بر پیکره این مردم جاری کردند و شهادت جاودانه رئیسعلی دلواری گواهی بر صدق این گفتار است.

سلامی گفت: دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس احیای نماد و اهتزاز همان پرچم و اثبات همان گفتار است که این جا جایی است که دست متجاوزان قطع می‌شود.

وی اضافه کرد: این یک افتخار ماندگار برای مردم استان بوشهر است اما باز هم می‌توان از شکوه حماسه‌های بزرگ این مردم سخن گفت، از نبردهای مستقیم بین فرزندان سپاهی این دیار در سال‌های پایانی جنگ درمقابله با آمریکای جنایتکار و داستان یک جنگ مستقیم در خلیج فارس در پایان دفاع مقدس که با پیروزی یک ملت به نام ایران ثبت شد و سرداران بزرگش مانند نادر مهدودی و بیژن گرد از پیشتازان و پیشگامان شکستن هیمنه آمریکا و استکبار در این سرزمین هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهیدان ستون‌های مستحکم امنیت، عزت، شرف، کرامت و صخره‌های سرختی هستند که این ملت، استقلال، عظمت و جامعه برای همیشه به آنان تکیه کرده‌است.

وی ادامه داد: این شهیدان هستند که به عنوان نگهبانان واقعی روح شجاعت، ثبات قدم و ایستادگی در مقابل دشمن را به عنوان فرهنگ را در جامعه جاری کردند.

سلامی اضافه کرد: شهیدان به ما یاد دادند می‌توان به اذن خداوند در مقابل هر دشمنی با هر شکوه و هیبت ظاهری ایستاد، زانو نزد، کرنش نکرد و پیش رفت قله‌ها را فتح کرد و پرچم ها را به اهتزاز درآورد و اراده یک ملت را بر ائتلافی ازقدرت‌های بزرگ تحمیل کرد.

وی بیان کرد: شهیدان واقعیت‌هایی در تاریخ گذشته نیستند بلکه حقایقی جاری و زنده در بستر زمان و ناظر گواه و شاهد هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close