ورزش

حسرت تیم فوتبال امید ۴۸ ساله شد

روزهای بروجرد- تیم ملی امید با وجود برتری مقابل چین، به علت تفاضل گل کمتر از صعود به مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک بازماند و رویای رسیدن به این مسابقات ۴۸ ساله شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیم ملی امید ایران در آخرین دیدارش در انتخابی المپیک در تایلند، از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف تیم ملی چین رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ملی ایران تمام شد. امید نورافکن در دقیقه ۸۷ از روی نقطه پنالتی تک گل شاگردان استیلی را به ثمر رساند.

در حالی که کره‌جنوبی در بازی مستقیم با ازبکستان با حساب دو بر یک به پیروزی رسید و ایران کافی بود دو گل به چین بزند و به المپیک برود، شاگردان استیلی نتوانستند این کار را انجام دهند. با این نتیجه تیم ملی ایران ۴ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر در رده سوم گروهش قرار گرفت و از صعود به مرحله حذفی انتخابی المپیک بازماند و در نهایت نتوانست راهی المپیک توکیو شود.

با این حساب شمار سال‌های حسرت‌بار فوتبال در حضور در  المپیک به ۴۸ سال افزایش یافت و چه بسا در صورت اعمال تغییراتی در المپیک ۲۰۲۴ و حذف فوتبال از این مسابقات، این حسرت ابدی شود.  

جدول رده بندی این گروه به این شرح است: (تیم‌های اول و دوم به مرحله بعد صعود کردند)

۱ – کره جنوبی ۷ امتیاز

۲ – ازبکستان ۴ امتیاز، تفاضل گل +۱

۳ – ایران ۴ امتیاز، تفاضل گل صفر

۴ – چین یک امتیاز

نیمه نخست

در دقیقه دوم بازی موقعیت خطرناکی روی دروازه چین خلق شد که جعفر سلمانی از پاس خوب صیادمنش بهره نبرد و توپ را از داخل محوطه شش قدم به بدن دروازه‌بان چین کوبید و در ادامه توپ از منطقه خطر دور شد. تیم ملی برای زدن گل نخست از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و بارها راه رسیدن به گل را امتحان کرد که دفاع همه جانبه چینی‌ها بارها جلوی حملات ایران را گرفتند.

یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های ایران در دقیقه ۱۲ ایجاد شد که سانتر شجاعی روی سر صیادمنش نشست اما ضربه سر او که به وسط دروازه زده شد به سینه دروازه‌بان برخورد کرد. دقایقی بعد صیادمنش در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گل شد که ضربه این بازیکن با واکنش خوب دروازه‌بان حریف به کرنر رفت و ضربه کرنر هم ثمری نداشت.

در دقیقه ۲۸ یک بار دیگر دروازه چین تهدید شد. سانتر دهقانی به روی دروازه با ضربه سر شجاعی همراه بود که توپ از چند قدمی وارد دروازه نشد و روی تور سقف دروازه نشست. شش دقیقه بعد شاهین طاهرخانی در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی ضربه سر او در موقعیت مساعد، به بیرون رفت تا فرصت‌سوزی‌های ایران ادامه داشته باشد.

حملات تیم ملی تا دقایق پایانی ادامه داشت و دو بار دیگر دروازه تیم چین تهدید شد که ضربات پایانی نامناسب بازیکنان مانع از دستیابی ایران به گل شد. مهدی‌خانی در دقیقه ۴۴ توپ را از یک قدمی به بیرون زد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، حمید استیلی تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد تا جلوی فرصت‌سوزی‌تیم ملی ایران را بگیرد. با این حال کماکان خط حمله ایران قدر فرصت‌هایش را ندانست و موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت. در ادامه چین با استفاده از جای خالی بازیکنان ایران در خط دفاعی، چند موقعیت گل را ایجاد کرد که در دقیقه ۶۵ ضربه بازیکن چین به تیرک دروازه فرعباسی برخورد کرد تا دروازه ایران بسته بماند.

در دقیقه ۶۷ دارو به سود تیم ملی ایران خطای پنالتی گرفت که بعد از بررسی تصویر توسط ویدئو چک از تصمیمش بازگشت و دستور به ادامه بازی داد. یک دقیقه بعد مهدی قائدی صاحب موقعیت گل شد که باز هم این فرصت از دست رفت و دروازه چین بسته ماند.

بازی در ادامه با تلاش‌های ایرانی برای گلزنی به چین ادامه داشت اما دفاع چند لایه چین و ناکامی شاگردان استیلی در طراحی حملات خطرناک مانع از دستیابی ایران به گل شد.

در دقیقه ۸۴، داور خطای بازیکن چین روی مهدی قائدی را به سود ایران پنالتی گرفت. امید نورافکن پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در دقیقه ۸۷ گل نخست ایران را وارد دروازه چین کرد تا امیدهای تیم ملی زنده شود.

داور برای وقت‌های اضافه بازی پنج دقیقه اعلام کرد. مهدی قائدی در دقیقه ۲+۹۰ از مقابل محوطه هجده قدم در مقابل دروازه خالی چین قرار گرفت که ضربه سر او در داخل چارچوب نبود و آه و حسرت را بای ایران به دنبال داشت. تلاش ملی‌پوشان ایران ثمری نداشت و تیم ملی به علت تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان از صعود بازماند و نتوانست به المپیک صعود کند. 

ترکیب ایران: حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی (کارت زرد)، مهدی مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (مهدی قائدی ۵۵)، علی شجاعی (امیرحسین حسین‌زاده) و الله‌یار صیادمنش (رضا جبیره ۶۵).

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close