اخبار جهان

نامه ایران و آمریکا به سازمان ملل/ آمریکا: آماده مذاکرات بدون پیش شرط با ایران هستیم/ ایران: آمریکا اهل گفت‌وگو نیست

روزهای بروجرد- کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به این سازمان ادعاهای کشورش را درباره دلیل اقدام جنایت‌کارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق تکرار کرد.

بنابر گزارش رویترز، در این نامه ادعا شده است که آمریکا بای دفاع از خود دست به این اقدام زده است و در صورت لزوم، باز هم برای محافظت از کارکنان خود در خاورمیانه اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

کلی کرافت همچنین در این نامه مدعی شده است: آمریکا بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکرات جدی با ایران با هدف جلوگیری از نابودی هرچه بیشتر صلح و ثبات بین‌الملل است.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مطابق اصل حق دفاع از خود دانست.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین در دیدار با دبیر کل سازمان ملل با تشریح مواضع ایران در مقابل اقدامات تحریک آمیز آمریکا و بزدلانه آن در شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ایران برای گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها آمادگی دارد.

روانچی با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم و شکست داعش سلیمانی را قهرمان بی نظیر در ایران و منطقه دانست و افزود: مراسم تشییع پنج میلیون نفری ایشان در تهران و سایر شهرهای ایران و عراق نشانه اشتباه محاسباتی آمریکا در این اقدام تروریستی است.

وی از عدم صدور ویزا برای ظریف و محدودیت‌های غیر قانونی برای دیپلمات‌های ایرانی سازمان ملل انتقاد کرد و اظهارداشت: این اقدام آمریکا نقض فاحش موافقتنامه بین سازمان ملل متحد و آمریکاست و در راستای تخلفات قبلی آمریکا در افزایش فشار و محدودیت برای دیپلمات‌های ایران، از دبیرکل سازمان ملل انتظار داریم در برخورد با این تخلف و نقض آشکار مقررات و توافقنامه های بین المللی فعال تر و سریع تر عمل کند.

همچنین نماینده ایران در سازمان ملل متحد، ترور سردار سلیمانی را فصل جدید خصومت دولت آمریکا با مردم ایران دانست و گفت دولت آمریکا اهل گفت‎وگو نیست و با ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا فریب نمی‌خورند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close